شهید آوینی

 

بیانیه همسران شهدای جهاد علمی

ما همسران سه تن از اين سربازان و سرافرازان شهيد، با يقين اعلام مي‌کنيم که اين بار نيز دشمن دون ايران‌زمين شکست خواهد خورد. ملت بزرگ ايران با توکل به خداي متعال و با پيروي از سيره رهبران الهي خويش در اين جبهه نيز با قدرت هر چه تمام‌تر خواهند جنگيد و به فضل الهي به پيروزي ديگري نائل خواهند شد.

همسران شهيدان عليمحمدي، شهرياري و رضايي‌نژاد در نامه‌اي به همسر شهيد احمدي‌روشن ضمن اعلام همدردي با وي اعلام كردند: دشمن فرومايه بداند که سمند پيشرفت توام با افتخار ايران با اين اقدامات غير انساني و بزدلانه با سرعت بيشتري خواهد تاخت و در اين مسير با توکل بر خداوند متعال ما نيز سهم خود را بسان همسران سرافرازمان ايفا خواهيم نمود.

 متن كامل اين نامه بدين شرح است:
 
 
همسر شهیدان جهاد علمی
 
 
"بسم رب الشهداء و الصديقين"
 
بار ديگر دستان پليد دشمنان ايران اسلامي و ملت قهرمان آن به خون فرزند پاک ديگري از اين سرزمين آغشته شد. ديوسيرتاني که چشم ديدن رشد و بالندگي ديگر مردمان و به ويژه مسلمانان جهان را نداشته و همواره از هر طريقي که شده سعي بر آن دارند که جلوي پيشرفت و رشد آنها را سد نمايند و در اين راه از انجام هيچ عمل شنيع و ناجوانمردانه‌اي ابا نداشته و به هيچ قانون انساني و هيچ تعهد بين‌المللي متعهد نيستند. جنايت‌کاراني که طمع حکومت بر ملت‌هاي دنيا و سلطه بر آنان چنان کورشان کرده که هيچ کس و هيچ چيز جز هم پالگي‌هاي خويش را نمي‌بينند و با همکاري و حمايت آنان تحت لواي الفاظي چون "دفاع از حقوق بشر" و "مبارزه با تروريسم" به جنايات عظيم ضد بشري دست مي‌زنند.
 
همه شاهد بوده‌ايم که پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي به رهبري پير جماران "خميني کبير(ره)" با ساماندهي گروهک‌هاي معاند چون منافقين، کومله، دمکرات، خلق عرب و... و گمراه کردن بعضي ايرانيان جاهل و يا خودفروخته به جنگ با ملت ايران پرداختند و با انجام ترورهاي کور شمار زيادي از عزيزترين‌هاي انقلاب را از اين ملت قهرمان گرفتند، اما ملت ايستادگي کرد و با تأسي به مولاي خويش حسين بن علي(ع) خون عزيزانش را داد، اما شرف و استقلال و انقلابش را نداد. بعد از آن جنگ تحميلي را به راه انداختند، غافل از اينکه اين ملت پرورش يافته مکتب حسين(ع) است و شهادت او اوج عزت و افتخارش است. جنگ که تمام شد تحريم‌ها را آغاز کردند تا بلکه کشور را از نظر اقتصادي فلج کرده و ملت بزرگ ايران را وادار به کرنش در برابر قامت نحسشان کنند، اما باز هم شکست خوردند و تحريم‌ها نه تنها مردم را به زانو درنياورد که عاملي شد تا دانشمندان و مهندسان غيور ايراني خود همت کرده و اغلب آنچه را که تحريم شد به دست تواناي خويش ساختند و پرچم عزت و غرور ايران را به اهتزاز درآوردند.
 
و اکنون دشمن جنايت‌کار و مستأصل با هراس از شکست‌هاي پي در پي، جنگ جديدي را در جبهه‌اي جديد آغاز کرده است. اکنون که از هيچ يک از حربه‌هاي گذشته نتيجه نگرفته است به ترور عزيزان و دانشمندان و نخبگان اين سرزمين سرافراز اسلامي روي آورده تا بلکه بتواند اين ملت سخت و مقاوم را از پاي درآورد. اما دشمن دون، کور خوانده است. آنها اصلا مفهوم اسلام و مسلماني و غيرت ايراني را درک نمي‌کنند. آنها نمي دانند که مسلمان در برابر اراده خداي خود تسليم است. نمي‌فهمند که مسلمان ملزم به انجام تکليف است و پس از آن نتيجه هرچه که باشد پيروزي است، چه بکشد و چه کشته شود. آنها اصلا درکي از مکتب شهادت ندارند. آنها درکي از حسين (ع) ندارند و نمي‌فهمند که چرا حسين(ع) و يارانش گرچه مي‌دانستند که کشته مي‌شوند، ماندند و مبارزه کردند.
 
و امروز جنگ ديگري برپاست. جنگ ايمان و کفر. ليکن خط مقدم، ديگر مرزهاي خاکي کشور نيست که مرزهاي علم و دانش است و سربازان اين جبهه دانشمندان و نخبگان ايران اسلامي هستند. يقيناً اين سربازان هم با تأسي به امام شهيد خويش به مبارزه مي‌ايستند و مي‌جنگند و مقاومت مي‌کنند، گرچه مي‌دانند هر از گاهي شهيدي نيز خواهند داد، ولي باز مي‌دانند که شهادت عين پيروزي است و اين راه سعادت است.
 
ما همسران سه تن از اين سربازان و سرافرازان شهيد، با يقين اعلام مي‌کنيم که اين بار نيز دشمن دون ايران‌زمين شکست خواهد خورد. ملت بزرگ ايران با توکل به خداي متعال و با پيروي از سيره رهبران الهي خويش در اين جبهه نيز با قدرت هر چه تمام‌تر خواهند جنگيد و به فضل الهي به پيروزي ديگري نائل خواهند شد.
 
سرکار خانم مهندس کاشاني، اکنون که دست دژخيمان پليد به خون پاک همسر دانشمند شما آلوده گشته و چند روزي است که به سوگ آن يار سفر کرده نشسته‌ايد، بدين‌وسيله همدردي خود را با شما اعلام داشته و ورود شما را به جمع سرافراز همسران داغدار دانشمندان شهيد هسته‌يي ايران زمين تبريک و تسليت مي‌گوييم.
 
بي شک وظيفه‌اي بس دشوار و مقدس بر دوش ما از يک سو و نظام اسلامي از سوي ديگر قرار گرفته است. هرچه مي‌نگريم جز ادامه راه آن عزيزان به ويژه با تربيت فرزندان‌شان و نيز شاگردان و دانشجويان آنها، افقي ديگر نمي‌يابيم. حفظ ياد و نشر افکار و انديشه‌هاي اين انسانهاي بزرگ که در راه استقلال و عزت ايران اسلامي جان پاک و پر بهاي خود را فدا کرده‌اند بايد در راس برنامه‌هاي خرد و کلان نظام قرار گيرد. داشته‌هاي بسيار علمي و اخلاقي و چند بعدي بودن اين شهيدان عرصه‌اي فراخ براي اهل سياست، علم، انديشه، هنر و ... فراهم مي‌آورد که با تزريق انديشه‌هاي پاک ايشان به کالبد جامعه آرمان‌هاي بلند آنان را – که همانا عزت و افتخار و پيشرفت ايران اسلامي است- تا هميشه زنده نگه دارند.
 
دشمن فرومايه بداند که سمند پيشرفت توام با افتخار ايران با اين اقدامات غير انساني و بزدلانه با سرعت بيشتري خواهد تاخت و در اين مسير با توکل بر خداوند متعال ما نيز سهم خود را بسان همسران سرافرازمان ايفا خواهيم نمود.
 
از خداوند منان براي تمامي شهدا بالاخص دانشمند شهيد جوان، مصطفي احمدي روشن و همراه ايشان شهيد رضا قشقايي، حشر با اولياءالله و براي خانواده‌هاي محترم ايشان صبر جميل خواستاريم.
 
قسمتي از پيام حضرت آيت الله جوادي آملي به مناسبت شهادت دکتر شهرياري:
 
"چنين افرادي آنقدر مقتدرند که در مصاف مرگ پيروز مي‌شوند و مرگ را مي‌ميرانند و خود براي ابد زنده مي‌مانند و اين ابدي هاي بالعرض به خدايي که ابدي بالذات است مرتبط خواهند بود."
 
معصومه کرمي، همسر شهيد دکتر مسعود عليمحمدي
 
بهجت قاسمي، همسر شهيد دکتر مجيد شهرياري
 
شهره پيراني، همسر شهيد مهندس داريوش رضايي نژاد
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo