شهید آوینی

افتتاح و رونمایی از ۲ دستاورد دفاعی با حضور وزیر دفاع

دو دستاورد برتر سال ۱۳۹۳ دانشگاه مالک‌اشتر، شامل کسب دانش فنی و ساخت تجهیزات تولید پیش آغشته‌های نظامی و سایت فضای باز اندازه‌گیری سطح مقطع راداری با حضور وزیر دفاع رونمایی شد

93/09/25

به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، همزمان با 25 آذر روز پژوهش، جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی مالک اشتر با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با معرفی دو دستاورد برتر سال 1393 این دانشگاه، شامل کسب دانش فنی و ساخت تجهیزات تولید پیش آغشته‌های نظامی و سایت فضای باز اندازه گیری سطح مقطع راداری برگزار شد.
سردار دهقان در مراسم افتتاح این دو دستاورد مهم دفاعی، فعالیت‌های پژوهش محور و تحقیقاتی را از راهبردهای اصلی صنایع دفاعی وابسته به وزارت دفاع ذکر کرد و گفت: امروز دانشگاه صنعتی مالک اشتر بعنوان قطب اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی نقش منحصر بفردی را در بومی‌سازی صنایع دفاعی کشور دارد.
وزیر دفاع با اشاره به دو دستاورد جدید دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع گفت: ساخت پیش آغشته‌های مورد نیاز در صنایع هوافضا مثل بدنه موشک‌ها و ملخ بالگرد و سایت فضای باز اندازه‌گیری سطح مقطع راداری که اهداف مهمی را در حوزه پدافند هوایی محقق ساخته است، گام بلندی در تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز در حوزه‌های هوافضا و پدافند هوایی به شمار می‌رود.
سردار دهقان در تشریح خط تولید نیمه صنعتی پیش آغشته‌های نظامی گفت : به طور کلی پیش آغشته‌ها شامل پارچه‌های بافته شده یک جهته، دو جهته و سه جهته و یا بافته نشده از الیاف شیشه، کربن و کولار هستند که از قبل به رزین حاوی سیستم پخت و دیگر اجزای مورد نیاز، آغشته شده‌اند که علاوه بر صنایع هوافضا در صنایع ساخت توربین بادی و مخازن تحت فشار نیز کاربرد دارند.
وزیر دفاع، دورریزکمترمواد، تمیزی و سهولت استفاده از آن، افزایش سرعت و دقت فرایند ساخت و همگونی کیفیت محصول و تولید محصولات با خواص فیزیکی، مکانیکی و دینامیکی مطلوب با قیمت تمام شده پایین را از مزیت‌های محصولات این خط تولیدی ذکر کرد.
وی همچنین در خصوص سایت فضای باز اندازه‌گیری سطح مقطع راداری گفت: با طراحی و ساخت این سایت قادر خواهیم بود به اهدافی همچون طراحی و ساخت ادوات، و سامانه‌های رادار گریز پیشرفته، اندازه‌گیری سطح مقطع راداری باز سامانه‌های موجود در میدان دور هوایی، موشکی، زمینی و دریایی به صورت دینامیکی و پالسی، استخراج تصویر راداری اهداف و تعیین اثر شرایط محیطی مثل باد، باران، مه و امواج دریایی میزان سطح مقطع راداری را پوشش دهیم.
وزیر دفاع با قدردانی از فعالیت‌های علمی - پژوهشی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر بر گسترش و تعمیق همه جانبه این روند تاکید کرد و افزود: این دانشگاه می‌تواند با سرمایه‌های ارزشمندی که در اختیار دارد نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و بی اثر ساختن تحریم‌ها با تکیه بر توانمندی‌های بومی داشته باشد.
در پایان این جشنواره از واحد دانشگاهی برتر، نشریات برتر، پروژه پژوهشی برتر، نخبه وظیفه برتر پژوهشی، مدیر برتر پژوهشی و دانشجوی برتر پژوهشی با اهدا لوح سپاس از سوی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تقدیر به عمل آمد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo