شهید آوینی

برای نخستين‌بار در كشور:
سال نو با تلاوت قرآن در مساجد تحويل می‌شود

لحظه تحويل سال نو در مساجد كشور، اقشار مختلف مردم با تلاوت كلام وحی و دعای مخصوص تحويل سال به استقبال سال جديد می‌روند.
«محمد زنگويی» مدير روابط‌عمومی مركز رسيدگی به امور مساجد كشور در اين مورد گفت: با توجه به تقارن ماه صفر و ايام نوروز اطلاعيه‌ای خطاب به مردم و ائمه جماعت مساجد از سوی مركز رسيدگی به امور مساجد اعلام شد كه در مساجد در لحظه تحويل سال جديد به روی مردم بازخواهد شد.
وی افزود: در اين اطلاعيه از مردم خواسته شده تا با عنايت به تقارن ايام نوروز اربعين حسينی(ع) ضمن برگزاری مراسم سنتی نوروز و به جای آوردن سنت حسنه صله‌رحم، در حفظ حرمت و پاسداری از مبانی مذهبی اهتمام ويژه‌ای داشته باشند.
«زنگويی» در ادامه يادآور شد: همچنين از مردم خواسته شده تا علاوه بر پاكيزگی منازل و محله خود در نگهداری و پاكيزگی مساجد نيز كوشا باشند، زيرا در دين مبين اسلام، نظافت و پاكيزگی جايگاه ويژه‌ای دارد.
مدير روابط‌عمومی مركز رسيدگی به امور مساجد كشور در ادامه با اشاره به مشاركت جوانان در برنامه‌های لحظه تحويل سال نو در مساجد اظهار كرد: از ائمه جماعات مساجد خواسته شده تا اداره اين جلسات را بر عهده جوانان بگذارند و از قاريان جوان برای تلاوت كلام وحی در قرائت دعای تحويل سال استفاده كنند.
وی هدف از اجرای اين طرح در مساجد كشور را ايجاد زمينه تحول انسان در خانه خدا ذكر كرد و يادآور شد: عيد نوروز تحويل طبيعت است و می‌توان به عنوان زمينه تحول انسان نيز تلقی شود و بهتر است اين تحول در مسجد و در كنار همسايگان و نزديكان اتفاق بيفتد.
«زنگويی» در پايان تصريح كرد: ديدار چند لحظه‌ای همسايگاه و مردم محل، لحظه آغاز سال جديد در مسجد و خانه خدا اتفاق جالبی است كه برای نخستين‌بار در كشور انجام می‌شود و در صورت موفقيت اين طرح سال‌های آينده نيز در سطح مساجد كشور اجرا خواهد شد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo