شهید آوینی

 

26 فروردین، روز نجوم و آسمان پاک نامگذاری شده است

دبیر ستاد ملی سال جهانی فیزیک از نامگذاری بیست و ششم فردوین به نام روز نجوم و آسمان پاک خبر داد.

منصور وصالی در گرامیداشت روز جهانی فیزیک که روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد، با اعلام این خبر گفت : سال جهانی فیزیک به پیشنهاد انجمن فیزیک اروپا و تصویب مجمع جهانی فیزیک محض و فیزیک کاربردی به پاس صدمین سالگرد ارائه سه مقاله معروف انیشتین به نام وی نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد : در کشورهای توسعه یافته به دلیل پیشرفت علوم زیستی و رایانه ای جوانان تمایل کمتری به علوم پایه چون فیزیک نشان می دهند. بنابراین مسئولان این کشورها امیدوارند با گرامیداشت سال فیزیک جوانان به این رشته ابراز علاقه نشان دهند و این رشته مجددا رونق یابد.

وصالی اضافه کرد : انجمن فیزیک ایران نیز به همین مناسب برنامه های وسیعی تدارک دیده است که در طول سال اجرا خواهد شد. این انجمن مراسم سال فیزیک را با شعار فیزیک نماد کنجکاوی بشر به طبیعت پیرامون برگزار خواهد کرد.

دبیر ستاد ملی سال جهانی فیزیک یادآور شد : سال فیزیک در ایران تنها به ترویج علم فیزیک اختصاص نخواهد داشت. سعی بر است است که تمامی علوم در این سال مورد توجه قرار گیرند.

وی به برخی از برنامه های سال جهانی فیزیک در ایران اشاره کرد و افزود : تهیه و طراحی پوسترهای علمی، برگزاری کارگاه های آموزش علوم با هدف ترویج علوم، تهیه جزوه های آموزشی و ... از برنامه های این سال خواهد بود.

وصالی یادآور شد : 26 فروردین را روز نجوم و آسمان پاک نامگذاری کرده ایم. این نامگذاری با هدف توجه هر چه بیشتر مردم به محیط زیست و نجوم صورت گرفته است. ضمن اینکه در هفته دوم عید نوروز 20 دانشجو در مجامع عمومی شهر شیراز به معرفی فیزیک در میان مردم می پردازند. این برنامه با عنوان فیزیک و گردشگری اجرا می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo