شهید آوینی
 
دیدار اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاهها با رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب ظهر روز پنجشنبه در دیدار اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاهها ، نسل جوان دانشگاهی متدین را بهترین، قابل اعتماد و کارآمدترین عناصر انسانی برای انجام دادن کارهای بزرگ خواندند و افزودند: این جوان آگاه و خوش عاقبت، موثرترین عنصر شکل دهنده هویت و تاریخ ملت ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای انسجام و تعمیق نظری و نیز پیگیری منطقی، اصولی و مجدانه را، برای تحقق شعارها، آرمانها و ایده ها، کاملا ضروری برشمردند و با تاکید بر توجه کامل به خودسازی اخلاقی و دینی افزودند: عبور از صراط پرفراز و نشیب این جهان، نیازمند تقوا و خودسازی مستمر و توصیه متقابل برادران دینی به یکدیگر است.

رهبر معظم انقلاب با انتقاد شدید از سخنان برخی مقامات امریکایی درباره مجاز بودن دخالت در دیگر کشورها افزودند: ملتهای مستقل با هجوم پنهان و آشکار نظام سلطه روبرو هستند. چرا که دولتمردان امریکایی تصور می کنند کدخدای دهکده جهانی اند  وهمه ملتها باید از خواستهای آنان اطاعت کنند.

ایشان خاورمیانه را یکی از نقاط اساسی چالش بزرگ جهانی خواندند و در تبیین استعمار فرانوینی که در حال شکل گیری در منطقه است افزودند: آمریکایی ها در تحقق نقشه کاملا استکباری خاورمیانه بزرگ، در صددند حکومتهایی را در خاورمیانه روی کار بیاورند که دارای بزک دمکراسی باشند و در عین حال صد درصد در پنجه سیاستهای امریکا و کمپانیهای سرمایه داری غرب باشند و متاسفانه برخی کشورهای خاورمیانه نیز که طعمه همین دام هستند به واشنگتن در تحقق این اهداف شوم کمک می کنند.

رهبر معظم انقلاب جوهره چالش موجود در جهان را تلاش سرمایه داران صاحب قدرت برای سیطره بر سراسر جهان خواندند و افزودند: جنگ فقر و غنا که امام بزرگوار، سالها پیش مطرح کردند، واقعیتی است که این روزها، کاملا ملموس است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به استفاده نظام سلطه از ابزارهای رسانه ای و هنر برای تحقق استعمار فرانو و سطره کامل بر جهان تاکید کردند با وجود تلاشهای سلطه گرانه، آمریکا در تحقق اهداف خود ناکام خواهد ماند به شرط آنکه ملتها با آگاهی، افزایش قدرت تحلیل و عزم راسخ در صحنه مقابله با نظام سلطه حاضر باشند.

ایشان ناکامی آمریکا در 26 سال توطئه بر ضد جمهوری اسلامی و ملت ایران را دلیل آشکاری بر نتیجه بخش بودن آگاهی و ایستادگی ملتها خواندند و خاطرنشان کردند پیشرفتهای بزرگ ملت ایران در زمینه های مختلف علمی، فن آوری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر عرصه ها نشان می دهد که اگر ملتی با وحدت و انسجام و آگاهی، بر استقلال و آرمانهای خویش ایستادگی کند آمریکا قادر به هیچ کاری نخواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای خارج کردن ملت ایران از صحنه را مهم ترین هدف فشارها و تحرکات اخیر آمریکا دانستند و افزودند: آنها تلاش می کنند با ایجاد فضایی شبه ناک، ملت ایران را به این احساس برسانند که نباید و یا نمی تواند در مقابل نظام سلطه بایستد تا آن وقت زمینه برای تحقق اهداف استکبار در ایران فراهم شود، بنابر این همه دلسوزان باید در مقابله با این هدف آمریکا، منطق مستحکم ایستادگی و پایداری را در افکارعمومی گسترش دهند و تعمیق ببخشند.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر لزوم تقویت علم و دانش در کشور خاطر نشان کردند: امروز دانش به ابزار عمده سیطره غرب بر جهان تبدیل شده است و ریشه ای ترین کار در کشور، این است که جایگاه و قدرت علمی ایران را تا می توانیم ارتقاء ببخشیم که در این زمینه، دانشگاهها، مسوولیت سنگینی دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به خشم مستکبران از پیشرفت علمی ایران در فناوری هسته ای افزودند: امریکا و اروپا با وجود اختلافاتشان، در فشار به ایران برای دست برداشتن از غنی سازی اورانیوم، همراه و هم جهت هستند چرا که غنی سازی، راهی بسوی پیشرفت علمی است و اگر ملتی بتواند این راه را طی کند، تلاشهای مستکبرانه در مقابل او کم اثر می شود.

ایشان تلاش برای عقب نگه داشتن ملت ایران را از دیگر دلایل مخالفت آمریکا و اروپا با پیشرفت دانش فناوری در ایران برشمردند و افزودند: نظام اسلامی به برکت پشتوانه مردمی، در مقابل این فشارها می ایستد و با حرکت به سمت عدالت اجتماعی و دیگر آرمانهای خود، کشوری نو و مستحکم می سازد که در آن همه مردم از امکانات زندگی برخوردار باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای وحدت ملت ایران را یگانه راه تحقق اهداف ملی برشمردند و با اشاره به انتخاباتی آتی ریاست جمهوری افزودند: نقش دولت و نقش رئیس جمهور در پیمودن قاطع راه پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب، نقشی بسیار اساسی است و یک قوه مجریه سالم و کارآمد می تواند در حل مشکلات، کاملا موثر واقع شود بنابر این در انتخابات آینده باید چشم ها را باز کرد و از خدا کمک خواست تا از آمایش پرهیجان و دشوار انتخابات، سربلند بیرون آمد.

در این دیدار پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آقای امینی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی، دانشجویان مستقل دانشگاهها بر تداوم تلاش دانشجویان و دانشگاهیان برای تحقق اهداف انقلاب تاکید کرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo