شهید آوینی
 
 یاد دو عالم فرزانه نهاوندی‌ گرامی داشته می‌شود
كنگره ملی دو عالم فرزانه نهاوندی اردیبهشت سال آینده با حضور شخصیت ماه برجسته كشوری در نهاوند برگزار می‌شود. مسئول دبیرخانه هیات اجرایی این كنگره در همدان گفت: كنگره بزرگداشت حضرات آیات عظام شیخ علی‌اكبر نهاوندی و شیخ محمد نهاوندی، اردیبهشت آینده در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی برگزار می‌شود.

غلامرضا مهرابی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع روحانیون استان و تجلیل از شیخ علی‌اكبر و محمد‌ نهاوندی افزود: پدر مقام معظم رهبری نزد شیخ محمد‌ نهاوندی كه از علما و اساتید مشهد بوده، درس خوانده و به گفته رهبری مردی فاضل، عالم، روشنفكر و مجتهد بوده است. مهرابی با معرفی شیخ علی اكبر نهاوندی اضافه كرد: ایشان در بین عامه مردم مشهد شخص اول روحانی محسوب می‌شد و الان شبستان نهاوندی مسجد گوهرشاد به نام ایشان است.

مسئول دبیرخانه هیات اجرایی كنگره از صاحب‌نظران و پژوهشگران در سراسر كشور خواست مقاله‌های خود را حداكثر تا بیستم اسفند ماه با موضوعات شرح حال، آثار و اوضاع سیاسی اجتماعی، نهاوند قبل و بعد از ظهور اسلام، موقعیت علمی نهاوند و علمای این شهرستان از صدر اسلام تاكنون، مشهد رضوی به دبیرخانه كنگره در مجتمع فرهنگی، هنری امام خمینی نهاوند ارسال كنند.

زمان برگزاری هفتم و هشتم اردیبهشت ماه سال 84، همزمان با هفته وحدت اعلام شده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo