شهید آوینی
 
 ‎قانون تازه آلمان تنها اخراج مسلمانان را در بر می گیرد

تصویب قانون تازه آلمان مبنی بر اخراج مهاجران مسلمانی که آنها را مظنون می پندارند، نشانگر عدم وجود یک سازمان رسمی حامی جامعه مسلمان این کشور است.

به نقل از اسلام آن لاین، چند روز پیش از اجرای این قانون، ایالت های آلمان به سرعت فهرست هایی از هزاران مهاجر مسلمان که مقامات آلمان آنها را مشکوک می دانستند برای اخراج فوری از کشور آماده کردند و در مدت کوتاهی ایالت های آلمان اقدام به اخراج به اصطلاح مظنونان کردند.

"گانتر بکشتاین "، نخست وزیر ایالت "باواریا"، اوایل هفته درگفت و گو با مجله "اشپیگل" گفته بود ایالت "باواریا" اخیراً بر اساس قانون جدید اقدام به اخراج مهاجران کرده است. "بکشتاین" از مقامات رسمی است که در حمله به مسلمانان و متهم کرده جامعه ترک این کشور به عدم ادغام پیشگام بوده است.

ایالت "هسن" نمونه دیگری از این امر است که از اوایل این ماه امامان جماعت  را اخراج کرده است. مقامات امامان جماعت را به موعظه و سخنرانی کردن در مورد انزجار و نفرت دینی متهم کرده اند.  دیگر مهاجران نیز به دلیل شرکت در فعالیت های به اصطلاح ترویستی از این ایالت اخراج شدند.

هفته گذشته سخنگوی وزیر کشور در پایتخت آلمان، برلین، به صورت اغراق آمیز گفت : تصویب قانون جدید به مقامات فدرال اجازه می دهد هر" مظنونی" را اخراج کنند.

تحت قانون تازه، اگر سازمان های امنیتی مهاجران را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی بداند، مقامات رسمی آلمان می توانند برای حفظ نژاد و امنیت کشور هر خارجی را به ویژه امامان جماعت مسلمان را اخراج کنند.

این اقدام حقوق فرد محکوم به اخراج را برای درخواست استیناف و هر اقدام دیگر محدود می کند. تحت این قانون، مهاجران همچنین ملزم به شرکت در کلاس های زبان و فرهنگ آلمانی هستند.

این قانون همچنین فرصتی را برای مقامات ضد مسلمان و بیگانه هراس فراهم می کند تا بدون اجبار مشورت با دولت فدرال هرمهاجری را که می خواهد اخراج کند.

به نظر می رسد این قانون تمام امامان جماعت آلمان را به عنوان مظنون درنظرگرفته است مگر این که خلاف آن ثابت شود. این امر تلاش های صادقانه مسلمانان را برای ادغام در جامعه آلمان دست کم می شمارد. عدم وجود اتحادیه و هیات رسمی به نام جامعه اسلامی، به تصویب این قانون بی رحمانه و ظالمانه کمک کرد.

اخراج مهاجران مسلمان توسط سیاستمداران جناح راست و رسانه ها مشتاقانه مورد استقبال قرار گرفت و این امر در موازات حملات بی دلیل پلیس به مسلمانان قرار می گیرد.

در یکی از گزارشات امنیتی آلمان آمده است تنها یک درصد از جمعیت مسلمانان این کشور عضو سازمان هایی هستند که تهدیدی علیه امنیت ملی تلقی می شود. این در شرایطی است، ماه گذشته پلیس به 35 خانه در یک منطقه مسلمانان نشین حمله کرد.

گفتنی است شهر کلن دربرگیرنده بزرگترین جامعه مسلمانان است. اسلام پس از مسحیت کاتولیک و پروتستان سومین دین بزرگ آلمان به شمار می رود. در این کشور 4/3 میلیون مسلمان زندگی می کنند که از این تعداد 220 هزار نفر در برلین اقامت دارند. دو سوم از مسلمانان آلمان ترک تبار هستند

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo