شهید آوینی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

 یادمان شهدای هواپیمای ایرباس در ابوموسی ساخته می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ساخت یادمان شهدای هواپیمای ایرباس كه قرار بود در ابوموسی انجام شود، با دستور رئیس‌جمهور به وزارت ارشاد محول شد كه متاسفانه از سوی این دوستان هم دنبال نمی‌شود.

سردار میرفیصل باقرزاده با اشاره به این كه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ساخت این یادمان مصمم است، ادامه داد: در بررسی‌هایی كه كارشناسان ما در بنیاد به عمل آوردند، بهترین نقطه برای انجام چنین كاری را جزیره ابوموسی تشخیص دادند و هم اكنون هم منتظر هستیم تا دوستانمان در وزارت ارشاد پا جلو بگذراند تا ما هم كار را شروع كنیم.
وی با اشاره به این كه تاكنون هیچ خبری از سوی وزارت ارشاد نشده است، ادامه داد: ما مصمم هستیم كه این یادمان احداث شود و به زودی هم یك تیم مهندسی را به این جزیره اعزام خواهیم كرد، تا كار‌های ابتدایی آن را انجام دهند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به چند بعدی بودن این یادمان اشاره كرد و گفت: این یادمان از چند سازه تشكیل خواهد شد كه هر یك از آن‌ها كاركرد‌های خاص خود را دارند و در نهایت ساختمانی خواهد شد كه همه می‌توانند از آن استفاده كنند.
وی در ادامه به استراتژیك بودن این جزیره اشاره كرد و افزود: این جزیره چون یكی از چند نقطه استراتژیك در دنیا است، طبعا كاركرد‌های فراوانی را در آن منطقه خواهد داشت و برای هر كسی كه از تنگه عبور می‌كند به عنوان یك نقطه دیدنی مطرح خواهد شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo