شهید آوینی

 

نهضت حفظ کل قرآن کریم در حوزه‌های علمیه

مسؤول جامعه‌القرآن الکریم از استقبال چشمگیر طلاب از طرح حفظ یک ساله این مرکز خبر داد.

 حجت الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی گفت : این مرکز طرح حفظ قرآن کریم را برای طلاب طراحی و در چند دوره اجرا کرده است که نتیجه آن تأسیس یک حوزه علمیه اختصاصی برای طلاب حافظ قرآن کریم است.

وی افزود : حوزه علمیه المهدی ویژه طلاب حفظ کل قرآن کریم در 1379 و با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم راه ‌اندازی شد. حافظ کل قرآن بودن و دارا بودن حداقل معدل 17 در امتحان ورودی از جمله شرایط ورود به این حوزه است. این حوزه هم اینک با 160 طلبه افتخار حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

مسؤول جامعه‌القرآن الکریم با اشاره به لزوم تعلیم بسیاری از مفاهیم قرآنی پیش از ورود طلاب به حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: این مؤسسه طرح حفظ یک ساله پیش حوزوی را هر سال برگزار می‌کند تا نوجوانان علاقمند به کسب معارف دینی پیش از ورود به حوزه حافظ کل قرآن کریم شده و به تفسیر قرآن نیز مسلط شوند.

وی از حفظ کل قرآن کریم توسط روحانیون تحت پوشش طرح ویژه خبر داد و گفت : واحد طلاب این مؤسسه طرح ویژه حفظ کل قرآن را برای روحانیون اجرا کرده است، که طی آن امسال 160 نفر از روحانیون که در مقاطع مختلف تحصیلی هستند در دوره ‌ای دو‌ساله موفق به حفظ قرآن مجید می‌شوند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo