شهید آوینی

 

ديدار مردم پاكدشت و محلات با رهبر معظم انقلاب اسلامى

رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار هزاران نفر از قشرهاى مختلف مردم با تبريك عيد سعيد غدير به عنوان عيد بزرگ خداوند تأكيد كردند: "استمرار پايدارى در مقابل تهديدات و زورگويى‏ هاى امريكا - حفظ مصالح ملى و اتكا بر منطق و تدبير در مذاكرات هسته‏اى با اروپايى‏ها و حضور تعيين كننده و گسترده در راهپيمايى 22 بهمن و انتخابات رياست جمهورى"، نمود و جلوه روشنى از عزم ملى مردم ايران است.

حضرت آيت‏ الله خامنه ‏اى با تجليل از استقامت تحسين برانگيز ملت ايران در پاسدارى از استقلال و عزت ملى، به تهديدات اخير مقامات امريكايى اشاره كردند و افزودند: دولتمردان امريكايى كه زشت‏ترين نمود استكبار جهانى به شمار مى‏آيند در تصورى ابلهانه، فكر مى‏كنند ملت ايران در مقابل تشر و تهديد آنها تسليم مى‏شود اما اين ملت، امروز به مراتب نيرومندتر، مستحكم‏تر و مجهزتر از اول انقلاب است و با تكيه بر ايمان و اراده و اتحاد خويش و در پرتو همدلى مردم و مسؤولان، در مقابل هيچ تهديدى مرعوب نخواهد شد.

ايشان ايستادگى مسؤولان نظام در برابر امريكا را از ديگر علل دشمنى استكبار با جمهورى اسلامى ايران خواندند و خاطرنشان كردند: اگر مسؤولان كشور، ملت را تسليم دشمنان كنند، ديگر از تهمتهاى امريكايى‏ها نظير نقض حقوق بشر و حمايت از تروريسم خبرى نخواهد بود اما دولتمردان نظام اسلامى مى‏دانند كه "مشروعيت آنها، در گرو تكيه بر مردم است و مردم نيز مسؤولان ضعيف و مرعوب را قبول ندارند" بهمين علت مسؤولان همچون مردم با شجاعت، تدبير و اعتماد به نفس در مقابل هياهوى دشمن ايستادگى و پايدارى مى‏كنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى اراده مشترك ملتها و دولتها را موجب كُند شدن تيغ استكبار دانستند و با اشاره به رعب و وحشت استكبار از ملت شجاع و رشيد و پايدار ايران افزودند: همچنانكه به تجربه نيز ثابت شده است هر جا ملتى منسجم و مؤمن به ميدان بيايد و دولت و ملت از عزم مشتركى برخوردار باشند استكبار و امريكا هيچ غلطى نمى‏توانند بكنند.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى با اشاره به اتهاماتى كه امريكايى‏ها متوجه ملت ايران مى‏كنند افزودند: دولتمردان ياوه‏گوى امريكا، ملت شريف و مؤمن ايران را به نژادپرستى، حمايت از تروريسم و نقض حقوق بشر متهم مى‏كنند اما همه مى‏دانند كه اين اتهامات، شايسته خود امريكايى ‏هاست ضمن آنكه دولت وقيح امريكا، با لكه‏هاى ننگى همچون ابوغريب و گوانتانامو، حق ندارد نام حقوق بشر را به زبان بياورد.

ايشان، حمايت امريكا از تروريستهايى نظير طالبان را يادآور شدند و خاظرنشان كردند: همين امروز هم، آنها از منافقين كه منفورترين و زشت‏روترين تروريستها هستند حمايت مى‏كنند و در عين حال با اتهام حمايت از تروريسم مى‏خواهند ملت ايران را از حمايت از ملت مظلوم فلسطين بازدارند كه اين نيز توقعى ابلهانه است.

رهبر معظم انقلاب در جمع‏بندى بحث تهديدات و اتهامات اخير امريكا خاطرنشان كردند: استكبار بداند كه ملت ايران با قدرت به راه خود ادامه مى‏دهد و با حضور شورانگيز خود در راهپيمايى 22 بهمن و انتخابات رياست جمهورى، پاسخ اين ياوه‏گويى‏ها را خواهد داد.

بخش ديگرى از سخنان حضرت آيت‏الله خامنه‏اى در ديدار امروز قشرهاى مختلف مردم به بحث مذاكرات هسته‏اى ايران و اروپا اختصاص داشت. ايشان، عقل، منطق، تدبير و پيگيرى منافع ملى را، مبناى رفتار ايران در همه عرصه‏هاى بين‏المللى از جمله مذاكرات هسته‏اى اعلام كردند و افزودند ما در مذاكرات هسته‏اى با اروپا جدى هستيم اما اروپايى‏ها هم بايد در گفتگوها جدى باشند و نشان دهند كه حقيقتاً بدنبال حل مسئله هستند كه تا امروز متأسفانه اينگونه نبوده است.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى با اشاره به ناراحتى استكبار از پيشرفت علمى ملت ايران در بحث فناورى هسته‏اى و انرژى هسته‏اى خاطرنشان كردند: ايران به نمايندگان مذاكره كننده خود اعتماد دارد و از آنها حمايت مى‏كند و طرف مقابل بداند كه با ترفندهاى سياسى و تلف كردن وقت نمى‏تواند در عزم راسخ ملت و مسؤولان ايران براى پيمودن راه فناورى انرژى هسته‏اى خلل ايجاد كند چرا كه مردم و مسؤولان، اين مسئله را جزو مصالح ملى مى‏دانند و از آن كوتاه نمى‏آيند.

ايشان با توصيه به اروپايى‏ها براى تأثير نپذيرفتن از امريكا و رژيم صهيونيستى افزودند: روزهايى كه انگليسى‏ها در قرن 19 و 20 بر خليج فارس و ايران حكمفرمايى مى‏كردند گذشته است بنابراين مذاكره كنندگان اروپايى متوجه باشند كه با ملتى بزرگ، بيدار و با فرهنگ طرف هستند ضمن آنكه اگر مسؤولان ايران احساس كنند كه جديتى در مذاكره كنندگان اروپايى وجود ندارد روند موجود تغيير خواهد كرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامى، همچنين در بخش ديگرى از سخنانشان، انتخابات آتى رياست جمهورى را آزمايشى بزرگ براى ملت برشمردند و با اشاره به آثار مبارك حضور مديران و مسؤولان دلسوز، كارآمد، مؤمن و انقلابى در روند حركت كشور افزودند: تاكنون كارهاى بسيار بزرگى در جمهورى اسلامى انجام شده است اما هنوز در ابتداى راه هستيم و مردم بايد بدنبال رئيس جمهورى باشند كه با توانايى - شادابى - قدرت - احساس مسؤوليت و آمادگى براى كار بيوقفه، بطور كامل و واقعى با فقر و فساد و تبعيض مبارزه كند، و بطور جدى بدنبال تحقق عدالت باشد.

ايشان، تجلى يافتن عزم عمومى ملت در انتخابات رياست جمهورى را در درجه اول اهميت برشمردند و افزودند: مهم آن است كه ملت نشان دهد به مسئله انتخابات اهميت مى‏دهد كه در آن صورت پرورگار هم انشاءالله مردم را در تشخيص صحيح هدايت خواهد كرد و حركت عمومى كشور، شتاب بيشترى خواهد گرفت.

حضرت آيت‏الله خامنه‏اى در بخش ديگرى از سخنانشان، عيد مبارك غدير را مقطعى بسيار مهم و تعيين كننده در تاريخ مسلمانان و نشانه اهتمام اسلام و نبى اكرم (ص) به امر مديريت جامعه دانستند و خاطرنشان كردند: مسئله مديريت جزو مؤثرين عوامل پيشرفت يا عقب ماندگى هر جامعه است و پيامبر ختمى مرتبت با تعيين اميرمؤمنان كه مظهر تقوا، علم، شجاعت، فداكارى و عدالت است در حقيقت ويژگى‏ هاى مطلوب يك مسؤول و مدير اسلامى را تبيين و تعيين كردند.

ايشان حضور استعمارگران در كشورهاى اسلامى را غالباً ناشى از ضعف مسؤولان جوامع اسلامى برشمردند و افزودند: در اين روند حقارت‏آميز، ملت ايران به بركت رهبرىِ شجاعانه، صادقانه و مخلصانه امام بزرگوار پاى به ميدان بازيابى عزت و عظمت خويش گذاشت و در سايه ولايت امام خمينى (رض) كه پرتوى از چشمه فروزنده خورشيد غدير بود، به بازسازى معنوى و مادى خود، همت گماشت و به اقتدارى شايسته اين ملت كهن و با فرهنگ دست يافت.

رهبر معظم انقلاب اسلامى، بيدارى جهان اسلامى را از بركات بيدارى ملت ايران دانستند و با اشاره به استقبال بى‏نظير مردم كشورهاى ديگر از مسؤولان نظام جمهورى اسلامى يادآور شدند: ملتها، مسؤولان ايران را مظهر ملت ايران و نماد عزت و عظمت اين ملت مى‏دانند و بهمين علت احترام بى‏نظيرى براى آنان قائل مى‏شوند.

در اين ديدار هزاران نفر از مردم پاكدشت و صدها نفر از مردم محلات حضور داشتند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo