شهید آوینی

 

شکایت مسلمانان انگلستان علیه پلیس

مسلمانان انگلستان احساس می کنند قربانی نیروها و قوانین ضد ترور پلیس شده اند . در همین راستا ، کمیسیون مستقل شکایات پلیس در حال بررسی شکایات مسلمانان است.

به نقل از گاردین، کمیسیون مستقل شکایات پلیس در حال بررسی شکایات مسلمانان انگلیسی در مورد دستگیری های ضد تروریستی و بازجویی های مکرر، جراحات شدید، نژاد پرستی و فساد بیش از حد پلیس انگلستان است. این اقدام انگلستان مورد استقبال جامعه مسلمانان این کشورقرار گرفته که مدتهاست قوانین ضد ترور را در این کشور اروپایی تحمل می کنند.

"صدیق خان" مدیر امور قانونی شورای مسلمانان انگلستان در گفت و گو با نشریه گاردین گفت : میان تعداد دستگیر شدگان و کسانی که متهم و زندانی شده اند اختلاف وجود دارد. ما از این امر احساس مسرت می کنیم که کمیسیون مستقل شکایات پلیس در حال بررسی پرسش مهم مسلمانان است که آیا پلیس در این مورد درست عمل کرده است یا خیر.

"نیک هاردویک" رئیس کمیسیون مستقل شکایات پلیس گفت : نمایندگان جامعه اسلامی احساس می کنند جامعه آنها به نحو نامناسبی توسط پلیس مورد هدف قرار گرفته است.

کمیسیون مستقل شکایات پلیس از مسلمانان خواسته است تا مستقیماً در گفت و گو با اعضای این کمیسیون شکایات خود را مطرح کنند و یا شکایات خود را با امامان جماعت و رهبران جامعه خود در میان بگذارند.

از زمان حملات یازهم سپتامبر تا کنون مقامات پلیس ضد ترور انگلستان 701 نفر را دستگیر کرده اند که از این تعداد دو سوم آنها مسلمان هستند. این در شرایطی است که از این تعداد تنها 119 نفر محکوم شده و به زندان فرستاده شده اند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo