شهید آوینی

 

اسامی نمایش های صحنه ای همایش آیین های عاشورایی اعلام شد

اسامی نمایش های صحنه ای نخستین همایش سراسری آیین های عاشورایی اعلام شد.

یزدان عشیری مدیر ارتباطات همایش سراسری آیین های عاشورایی ضمن اعلام این خبر افزود: تاکنون حضور و اجرای شش گروه نمایشی در ایام برگزاری  همایش سراسری آیین های عاشورایی قطعی شده این در حالی است که گروههای مختلفی در زمینه تعزیه و پرده خوانی ، نقالی و آیین های نمایشی در این همایش برنامه اجرا می کنند.

وی ادامه داد: اجرای  آثاری از داود فتحعلی بیگی ، مهرداد رایانی مخصوص ، رحمت امینی ، سعید شاپوری ، سیروس کهوری نژاد  و حسین کشفی اصل در بخش تئاتر صحنه ای همایش پیش بینی شده است.

به گفته وی آثار منتخب برای همایش عموما با محوریت موضوع فرهنگ عاشورا، آیین های مرتبط  با این حماسه جاودانی تاریخ بشری و ارزشهای ملهم از سرچشمه های معنوی خاندان عصمت و طهارت است. وی تصریح کرد: نخستین همایش سراسری آیین های عاشورایی به مثابه یک تجربه نوین در این حوزه با حضور چهره های شاخص هنر تئاتر کشور و کارشناسان و صاحب نظران ، گروههای پژوهشی وعلمی و دهها گروه آیینی از سراسر کشور همزمان با ایام محرم به اجرا در می آید و امیدواریم این حرکت، سنگ بنای یک حرکت پایدار و جریان سازی درحوزه تئاتر مذهبی و آیینی  کشور را بنیان نهد.

عشیری اظهار داشت: همایش آیین های عاشورایی با رویکرد علمی و تحلیلی و پژوهشی پیرامون تئاتر ، تعزیه و آیین های نمایشی برگزار می شود.

گفتنی است نخستین همایش سراسری آیین های عاشورایی از هیجدهم بهمن تا سوم اسفند ماه در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo