شهید آوینی

 

کمک مسلمانان و کشورهای مسلمان به بازماندگان سونامی

انجمن بین المللی علمای مسلمان از مسلمانان و کشورهای مسلمان خواست کمک های بیشتری به بازماندگان سونامی ارائه دهند تا در تسکین تبعات این فاجعه بی سابقه به آنان کمک کند.

به نقل از اسلام آن لاین، هیئت بین المللی مسلمانان در بیانه ای اعلام کرد که انجمن بین المللی علمای مسلمان از کشورهای اسلامی، دولت ها، مردم و افراد خواست تا کمک های بیشتری به بازماندگان فاجعه سونامی ارائه دهند.

انجمن بین المللی علمای مسلمان که از 200 مسلمان از سراسر دنیا تشکیل شده است تاکید کرد که هر نوع کمک، اعم از مالی، روانشناسی، پزشکی می تواند موثر واقع شود.

در ادامه این بیانیه آمده است : این انجمن جهانی که خواستار کمک های انسان دوستانه شد بر اصول مسلم اسلام که از کمک به مردم در شرایط نامناسب بدون توجه به دین، نژاد، رنگ صحبت کرده است تاکید کرد.

"کمال الشریف" دبیر کل شورای بین المللی دعوی و کمک گفت : این شورا دعوتنامه هایی را به تمام سازمان ها فرستاده است تا کمک های خود را به قربانیان ارسال نمایند تا زمانی که همایشی درمیان گروه ها برگزار شود با هماهنگی یکدیگر به بررسی چگونگی ارسال کمک های جمعی بپردازند.

وی افزود : بسیاری از گروه ها به سرعت پاسخ داده و خود را به مناطق آسیب دیده رساندند، اما مشکل دشواری رسیدن به مناطق آسیب دیده است.

الشریف اشاره کرد : ما به دعوت مسلمانان به کمک به بازماندگان ادامه می دهیم تا تبعات این فاجعه وسیع را کاهش دهیم.

"منعم عبدالفتوح" دبیر کل اتحادیه پزشکان کشورهای عربی در گفت و گو با اسلام آن لاین گفت : این اتحادیه روز 13 دی ماه در بحرین همایشی را برگزار کرد که نمایندگان اتحادیه های پزشکان کشورهای عربی در آن حضور یافتند و توافق کردند برنامه ای طرح ریزی کنند تا بتوانند به مناطقی همچون اندونزی که بیشتر صدمه دیده کمک های پزشکی ارائه دهند.

وی افزود :  این اتحادیه همچنین با سفارت های 11 کشوری که دچار فاجعه سونامی شده اند تماس گرفته تا نیازهای آنها را پیش از اعزام نیرو بدانند و همچنین بتوانند عده ای از مجروحان را جهت مراقبت های پزشکی به مراکز درمانی کشورهای عرب منتقل کنند.

"عبدالفتوح" تاکید کرد :  کمک های این اتحادیه بخشی از تلاش های انسان دوستانه  و بدون توجه به دین و ملیت قربانیان است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo