شهید آوینی

 

ترجمه انگلیسی قرآن، پرفروشترین كتاب دینی 2004 است

خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) اعلام كرد: قرآن‌مجید با ترجمه انگلیسی «عبدالحلیم» استاد علوم اسلامی دانشگاه آكسفورد، پرفروشترین كتاب دینی سال گذشته میلادی بود كه تنها كتاب «تفسیر قرآن‌مجید» به قلم «مجید فخری» در سال 2002 قابل مقایسه با آن است.

براساس این گزارش، كتاب «اعتمادپذیری عهد عتیق» به كوشش «كی.ای.كتیچن» از دانشگاه لیورپول، دومین اثر پرفروش بود.سومین رتبه استقبال از كتاب‌های دینی جهان غرب نیز به «پنج كتاب موسی»، به كوشش انتشارات دانشگاه كالیفرنیا در بركلی و قلم «روبرن آلتر» اختصاص یافت. این كتاب به زبان عبری است.

گزارشAP ،كتاب «زندگی پس از مرگ»، اثر «آلن سیگال» از دانشكده «برنارد» شهر نیویورك (آمریكا) را به عنوان چهارمین كتاب پرفروش سال 2004 میلادی دانست. این كتاب به زبان عبری نوشته شده است.

از دیگر كتاب‌های پرفروش با محتوای دینی و فلسفی سال 2004 میلادی كه توسط دانشگاه‌های غربی منتشر شده است، مي‌توان به «پیدایش الحاد»، اثر «آلیستر مك‌گراث» از دانشگاه آكسفورد لندن، «ماكه هستیم‌؟» اثر «ساموئل هانتینگتون» از دانشگاه‌ هاروارد آمریكا، «سنگ امید» اثر «دیوید چپل»، تاریخدان دانشگاه كارولینای شمالی و برخی كتاب‌های فلسفی دیگر اشاره كرد.

گفتنی است، كتاب‌های دینی مسیحیت، فروش بسیار كمتری نسبت به كتاب‌های اسلامی و یهودی داشته است.

منبع: خبرگزاری قرآنی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo