شهید آوینی
 
هنوز مشخص نیست کسی در پرونده رجبی ثانی مقصر است یا نه ؟

رییس دادگستری استان تهران با وجود تصریح سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت:

رییس کل دادگستری استان تهران امروز در حاشیه حضور خود در مجلس به سوالات مکرر خبرنگاران درباره پرونده شهید رجبی ثانی پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگارپارلمانی "مهر" رییس کل دادگستری استان تهران درمجلس درجمع خبرنگاران گفت : که اگر پیش از این گفته شده باشد که رسانه‌ها در صورت پیگیری پرونده رجبی ثانی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، اشتباه بوده است.

حجت‌ الاسلام عباسعلی علیزاده درپاسخ به سوالی مبنی براینکه شما قبل از اینکه پرونده‌ رجبی ثانی مطرح شود، بارها اعلام کردید که در این پرونده هیچ ‌کس مقصر نیست وحتی تلویحا رسانه‌ها را تهدید کردید که اگر این خبررا منتشر کنند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند گفت: این خبر کجا از من نقل شده است؟ من گفته ‌ام تا الان که رسیدگی شده، هنوز مشخص نیست کسی مقصر است یا نه و این مطلب درست هم بوده است.

رییس دادگستری استان تهران درپاسخ به سوال مکررخبرنگاران مبنی براینکه شما گفته‌اید اگررسانه‌ها پرونده‌ رجبی ثانی را پیگیری کنند، با پیگرد قانونی مواجه خواهند شد، گفت: من چنین چیزی نگفته‌ام اما اگر چنین چیزی بوده است و اگر چنین حرفی را من گفته باشم، خودم شخصا اعلام می‌کنم که اشتباه است ولی مطمئنم که من چنین چیزی نگفته‌ام.

علیزاده گفت : من گفته‌ام تا الان که به این پرونده رسیدگی شده است، نتیجه و چگونگی کار مشخص نیست.

رییس کل دادگستری استان تهران درپاسخ به سوال خبرنگار" مهر" مبنی براینکه دستگاه قضایی ازابتدا نپذیرفت رجبی ثانی جانباز بوده است، گفت: البته در پرونده آمده که وی جانباز است و خودش نیز اعلام کرده است و دادیارهم به بازپرس مورد نظرنوشته که وی جانباز است.

وی درپاسخ به سئوال دیگرخبرنگار مهر مبنی برموضع گیری وی درباره تحقیق وتفحص مجلس ازقوه‌ قضاییه وهمچنین برخی اظهارنظرها از سوی مسوولان قضایی که تاکیدداشت مجلس حق تحقیق و تفحص از قوه‌ قضاییه را ندارد، گفت: ما گفته ‌ایم مجلس حق ندارد ازقضات تحقیق و تفحص کند، وگرنه با اصل موضوع مخالفتی نداریم.

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo