شهید آوینی

 

بازداشت و شكنجه دوماهه يك نويسنده اينترنتي مسلمان در آمريكا
«محمد غنيم»، روحاني مسلمان، دو ماه پيش به اتهام نوشتن دو مقاله اينترنتي توسط «اف.بي.آي» بازداشت شده و پس از تحمل شكنجه‌هاي سنگيني، هم‌اكنون در بازداشت بيمارستان زندان ادامه دارد.
 به نقل از «واشنگتن‌تايمز»، اين مرد مسلمان كه با ويزاي قانوني در سال 2001 وارد آمريكا شده است، در حالي طي دو ماه گذشته تحت شكنجه پليس آمريكا بوده است كه «اف.بي.آي» تنها دو مقاله اينترنتي را دليل بازداشت آن عنوان مي‌كند.
«غنيم» كه پس از يك ماه شكنجه از اوايل ماه جاري به دليل دردهاي شديد در قفسه سينه به بيمارستان «اف.بي.آي» منتقل شده است، تاكنون حق ملاقات با اعضاي خانواده، دوستان و حتي پزشك شخصي خود را نداشته است.
«كريس كاكس»، از اعضاي جمهوري‌خواه كنگره، با بيان ديدگاه‌هاي خود درباره اقدامات آژانس امنيت ملي آمريكا گفته است كه وي به بررسي ادعاهايي خواهد پرداخت كه در آنها، دولت حقوق روحاني مسلمان را ناديده گرفته و نقض كرده است.
وي گفته است: اظهارنظرها و مطالب مطرح‌شده خاصي از سوي اعضاي خانواده، دوستان، همسايگان و همكاران «محمد غنيم» عنوان شده است كه من خواهان بررسي بيشتر آنها مي‌باشم و مي‌خواهم از اين مورد مطمئن شوم كه وقتي نگراني‌هاي امنيت ملي كشور به واسطه افزايش رو به رشد مهاجرت سير صعودي پيدا كرده، حد استانداردي براي مدارك و دلايل حضور اين مهاجران قرار داده شود.
«كاكس» كه فارغ‌التحصيل رشته حقوق از مدرسه حقوق هاروارد مي‌باشد، اظهار داشت، موارد توجيه‌نشده بسياري وجود دارد كه حاكي از خارج شدن از روال عادي كار در اين‌گونه موارد است. من در اين‌گونه موارد سؤالات قانوني زيادي دارم كه مي‌بايست با شورا مطرح كنم.
خانواده و دوستان «غنيم» كه امام جماعت مصري مؤسسه اسلامي شهر «آناهيم» مي‌باشد، چندين بار نگراني‌هاي خود را به «كاكس» كه مسئوليت كميته منتخب كاخ سفيد در برنامه امنيت ملي را بر عهده دارد، انتقال داده‌اند.
«احمد يونس» از شوراي امور. اجتماعي مسلمانان مي‌گويد: «غنيم» كه در 4 نوامبر بازداشت شده است، از اوايل اين ماه از دردهاي شديد قفسه سينه رنج مي‌برده است و به بيمارستان انتقال داده شده است اما هيچ‌كدام از اعضاي خانواده، دوستان و پزشك شخصي وي، اجازه ملاقات او را نداشتند و هيچ‌كس حق نداشت مكالمه تلفني با وي داشته باشد.
«غنيم» به جرم ماندن غيرقانوني بازداشت شده بود. وكيل وي خواهان آزادي او به قيد ضمانت مي‌باشد. به گفته يكي ديگر از وكلاي وي، «اف.بي.آي» وجود هرگونه اطلاعاتي كه نشان‌دهنده آن باشد كه «غنيم» يك خطر امنيت ملي به شمار مي‌رود را رد كرده است، اما با اين حال مأموران مهاجرت، مخالف شديد آزادي وي به قيد ضمان هستند.
به گفته اين وكيل،‌ مدارك موجود براي اعلام دادخواست به رغم دو مقاله اينترنتي از سوي وي مي‌باشد كه به اعتقاد «اف.بي.آي» غيرقانوني است.
بنا بر گزارش‌ها، وي در سال 2001 با ويزاي توريستي وارد آمريكا شده است، اما در سپتامبر در جايگاه يك مبلغ مذهبي، شروع به كار كرده است.

منبع:خبرگزاري بازتاب

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo