شهید آوینی

وکیل خانواده شهید رجبی ثانی :
من بعنوان وکیل این خانواده از مسئولین محترم و مراجع رسیدگی کننده سپاسگزارم
موارد اعلامی از سوی قوه قضائیه مبنی بر تخلفات اشخاصی که نتیجه اعمالشان منتهی به شهادت شهید رجبی شده است ، همان مواردی است که خانواده شهید و وکالتا اینجانبه از طرف این خانواده در مراجع قضائی مطرح و درخواست رسیدگی کرده بودیم .

منیژه محمدی وکیل خانواده جانباز شهید محمد رجبی ثانی در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر پیرامون اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درخصوص نتایج تحقیقات پرونده شهید رجبی گفت : قبل از هرچیز باید عرض کنم که کمال مزید امتنان را از طرف خانواده شهید رجبی ثانی از مسئولین محترم قوه قضائیه دارم . که حسب دستور ریاست محترم قوه قضائیه جناب آقای آیت الله شاهرودی با تحقیق و تفحصی همه جانبه باب گسترده‌ای را در تظلم‌خواهی و احقاق حق این خانواده محترم گشودند . ضمن آنکه باور و یقین این خانواده همیشه تنها توسل به قانون و درخواست اجرای آن از مسئولین محترم قوه قضائیه بوده و همچنین می‌باشد . در ضمن هم اینک این خانواده به حصول نتیجه از سوی محاکم صلاحیت دار چشم دوخته‌اند ، که حاصل و نتیجه آن قطعا باعث تسلی خاطر و آرامش آنها خواهد شد .

وی افزود : موارد اعلامی از سوی قوه قضائیه مبنی بر تخلفات اشخاصی که نتیجه اعمالشان منتهی به شهادت شهید رجبی شده است  ، همانا مواردی است که خانواده شهید و وکالتا اینجانبه از طرف این خانواده در مراجع قضائی مطرح و درخواست رسیدگی کرده بودیم . و سبب شادمانی است که اینک شاهد شعف این خانواده هستیم که از یک سو شاهد دستور ریاست محترم قوه قضائیه جهت کشف حقیقت به مراجع متعدد بوده‌اند و از دیگر سو می‌بینند که درخواست های آنها مورد تحقیق و تفحص کلی قرار گرفته و النهایه حاصل این تحقیقات ، تخلفات و مسامحه بازپرس ، دادیار و چهارتن از پرسنل زندان قزلحصار و همچنین پزشک معاینه کنند جسد اعلام شده است .

محمدی متذکر شد : در اینجا من بعنوان وکیل این خانواده تنها می‌توانم با زبانی قاصر از مسئولین محترم و مراجع رسیدگی کننده سپاسگزاری نمایم و درخواست این را دارم که تا حصول نتیجه این پیگیری و این حمایت همه جانبه از این خانواده کاسته نشود .

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه‌ای که اعلام شده است ، همان نتایج مورد نظر شماست گفت :  غیر از یک مورد و آن هم موضوع ضرب و جرح است که منتفی اعلام کرده اند . این موضوعی است که به وقت خود در مراجع صلاحیت داری که این پرونده جهت رسیدگی مورد بررسی قرار بگیرد حضور خواهم یافت و دلایل خود را راجع به آن اعلام خواهم کرد .

وکیل خانواده شهید رجبی متذکر شد : البته اعلام منتفی بودن این موضوع بخاطر آن است که پزشکی قانونی از جسد کالبد شکافی نکرده بود و اگر پزشکی قانونی مسئولانه وظایف قانونی خود را انجام می‌دادند شاید اکنون موضوع ایراد ضرب و جرح هم می‌توانست از موارد اعلامی در این اطلاعیه باشد .

محمدی در پایان اظهار داشت به هرصورت شهودی هستند که این جانباز را در بیمارستان عیادت کرده‌اند و در هر مرجع قضائی که لازم باشد ، حاضر خواهند شد و شهادت خواهند داد که به عیادت شهید رجبی رفته‌اند و ایشان را درحالیکه دارای جراحاتی در ناحیه صورت و همچنین سوختگی در دستان بوده ، دیده‌اند . و باید بگویم که تعداد این شهود هم کم نیست .

منبع:گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo