شهید آوینی

 

کیوسک دفاع از اسلام در هامبورگ دایر شد

40 نفر از جوانان گروه سنی 18 تا 30 سال درخیابان هامبورگ از شهرهای شمالی آلمان کیوسکی را دایر کرده اند که در آن آگهی های کوچک و جزوه هایی درباره اطلاعات ضروری درباره اسلام به مردم ارائه می دهند.

این جوانان از 1 تا 4 دی ماه این اطلاعات را در اختیار  عابران با دقت و مشتاق گذاشتند. این راه خلاقانه برای از بین بردن باورهای نادرست وتصورات غلط درباره اسلام، ایده «شورای اقلیت مسلمانان» در هامبورگ بود که در سال 1999 تاسیس شد. داوطلبان مسلمان سرود " مسلمانان علیه ترور" را می خوانند تا این حقیقت را که مسلمانان هیچ ارتباطی به تروریسم را ندارند ، تقویت کنند.

پس از آن کپی هایی را از برگه اصول  که در اردیبهشت ماه توسط شورای مسلمانان تصویب شده است ، بین مردم توزیع می کنند. این برگه طرح کلی رابطه مسلمانان با جامعه و دولت را بیان می کند. ازدیگر برنامه های این کیوسک تبلیغاتی اسلامی ،  می توان به اصرار و ابرام آنها به مقامات رسمی برای ممنوع کردن تبعیض دینی اشاره کرد تا مسلمانان بتوانند مسجد بسازند و زنان در محل کار خود ، حجاب داشته باشند.

دولت آلمان در آذرماه طرحی را برای مبارزه با تروریسم و گسترش ادغام سازی مسلمانان  درجامعه آلمان پیشنهاد کرد. " ماریه لوئیس بک "، وزیرهمسازی دینی آلمان نیزپیشتر گفته بود : امامان جماعتی که به آلمان می آیند ، باید دانش زبان آلمانی داشته باشند.

پس ازمسیحیان کاتولیک و پروتستان اسلام سومین دین این کشور به شمارمی رود در آلمان 4.3 میلیون نفر مسلمان زندگی می کنند که از این تعداد 220 هزار نفر دربرلین اقامت دارند این درشرایطی است که مسلمانان ترک تبار، دوسوم این جامعه را تشکیل می دهند.

روزنامه پر تیراژ فرانکفورتر آلکمین زتونگ درخرداد ماه گزارش داده است که درمقایسه با چند سال گذشته ، تعداد کسانی که اسلام روی می آورند افزایش پیداکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo