شهید آوینی
 
جشن میلاد امام رضا(ع ) از 28 آذر در سراسر كشور برگزار می شود
آستان قدس رضوی از 28 آذر با ویژه برنامه های فرهنگی ، هنری ، مذهبی و ورزشی به پیشواز میلاد امام رضا(ع ) می رود.

امیر خوراكیان ، مدیركل روابط عمومی آستان قدس رضوی در نشستی رسانه ای با اشاره به جایگاه ویژه حضرت امام رضا(ع ) در فرهنگ شیعه گفت : وجود با بركت این امام همام در ایران ، از مهمترین عوامل تقویت و توسعه وفاق و همگرایی معنوی ایرانیان و همه مسلمانان و ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام است .
وی افزود : آستان قدس رضوی نیز با توجه به فراملی بودن بحث میلاد ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع ) علاوه بر مراسم و جشن های ویژه در مشهد مقدس ، برنامه های گسترده ای در سراسر كشور تدارك دیده است .

به گفته وی برگزاری شب شعر حصن ولایت 24 و 25 آذر در مسجد بلال صدا و سیما در تهران ، آغازگر این ویژه برنامه ها محسوب می شود و مراسم پایانی این شب شعر 26 آذر در جوار حرم مقدس رضوی برگزار می شود.

وی برپایی جشنواره همنوایی و نغمه های دینی 5 دی در مشهد ، جشنواره سفرنامه و داستان نویسی با عنوان گلدسته و فلك در سراسر كشور ، پنجمین جشنواره ورزشی ویژه ولادت 25 آذر تا 4 دی در مشهد ، جشن بزرگ دانش آموزان با حضور 20 هزار كودك و نوجوان در مشهد و 8 مسابقه فرهنگی و هنری را از جمله ویژه برنامه های پیشواز استان قدس رضوی برشمرد و گفت : همچنین به مناسبت این ایام بابركت ، جشنواره قرآنی با حضور قاریان مشهور كشور 25 آذر در مشهد گشایش می یابد و پس از 8 شب برپایی محافل قرآنی ، چهارم دی مراسم پایانی این جشنواره در تالار قدس استان مقدس امام رضا(ع ) برگزار خواهد شد.

خوراكیان گفت : انتشار لوح فشرده فروغ ولایت ، مجموعه چهارجلدی داستان های منظوم ویژه كودكان و نوجوانان ، حمایت از پایان نامه های دانشگاهی با موضوع امام رضا(ع ) ، برپایی نمایشگاه قرآن و عترت ، تجلیل از واقفان ، توزیع بسته های فرهنگی میان زایران و گشایش نمایشگاه كتاب های تخصصی در حوزه سجایای اخلاقی و ولایت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع ) از دیگر برنامه های استان قدس رضوی به مناسبت این ایام خجسته است .

وی با اشاره به ارادت قلبی ایرانیان به امام رضا(ع ) و علاقه آنان برای حضور در جشن های ویژه این روز پیشنهاد كرد كه مجلس شورای اسلامی پیرامون « تعطیل رسمی اعلام كردن روز میلاد امام رضا(ع ) اقدام شایسته ای انجام دهد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo