شهید آوینی
 

سخنگوی قوه قضاییه خبرداد :

تشکیل هیات ویژه برای رسیدگی به پرونده شهادت جانباز رجبی ثانی در زندان
سخنگوی قوه قضاییه گفت : هیات ویژه سه نفره ای متشکل از معاون سازمان زندانها ، مدیر کل حفاظت اطلاعات سازمان زندانها و مدیر کل نظارت ارزیابی سازمان زندانها پرونده جانباز رجبی ثانی را پیگیری می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر جمال کریمی راد در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود : قوه قضاییه رسیدگی های خود را در خصوص این پرونده آغاز نموده و دستگاه قضایی با جدیت در حال پیگیری این پرونده است.

وی با اشاره به پیگیری این پرونده از سوی سازمان بازرسی کل کشور گفت: علاوه بر اینکه یکی از معاونین دادستانی انتظامی قضات در حال پیگیری این موضوع است  سازمان بازرسی کل کشور نیز در حال بررسی این پرونده می باشد.

وی  در خصوص طرح شکایت خانواده جانباز شهید رجبی ثانی گفت : در مطبوعات به نقل از بنیاد شهید صحبت از تنظیم و ارائه  طرح شکایت  به دادسرای تهران بود که این امر را سرپرست دادسرای ویژه کارکنان دولت تکذیب نمود.

وی گفت : این پرونده به جدیت در حال رسیدگی است و و در روزهای آینده در دادسرای انتظامی قضات منتهی به رای می شود.

وی گفت: بارها به خانواده جانباز رجبی ثانی تاکید شده که به دستگاه قضایی جهت رسیدگی و پیگیری قضایا مراجعه کنند چراکه پیگیری چنین مسائلی وظیفه شرعی و قانونی قوه قضاییه محسوب می شود.

کریمی راد در ادامه به گسترش پدیده تصاحب شدن اراضی و منابع طبیعی از سوی افرادی سود جو اشاره کرد و افزود: در حال حاضرعده ای سود جو به اراضی و منابع طبیعی دست درازی می کنند و با اسناد جعلی سعی در تصاحب این اراضی دارند .

وی گفت : دستور العملی در 12 بند  از سوی رییس قوه قضاییه  در خصوص تصرف به اراضی و منابع طبیعی ارائه شده  همچنین  ستادی پیشگیری از تخریب ، تجاوز وتصرف منابع طبیعی به ریاست رییس قوه قضاییه و با عضویت دادستان کل کشور، وزیر مسکن ، وزیر جهاد کشاورزی تشکیل  شده  و این امر به جهت حساسیت این  موضوع است .

سخنگوی قوه قضاییه به  تشکیل پرونده هایی در خصوص  تصاحب برخی اراضی از سوی افرادی سود جو اشاره کرد و گفت:   فردی که قصد تصاحب  800 هزار هکتار زمین را در حوالی شهر تهران به ارزش 500 میلیارد تومان داشته توسط قوه قضاییه شناسایی شده و پرونده این فرد در حال حاضر در مجتمع ویژه مفاسد اقتصادی در حالی رسیدگی است .

وی درباره پرونده صنعت سیمان گفت :  در مطبوعات اینگونه درج شده بود که عده ای قصد خارج کردن این پرونده را از جریان رسیدگی قضایی دارند در حالی که هیچ پرونده ای به راحتی ار گردونه قضایی خارج نمی شود و رییس قوه قضاییه نسبت به رسیدگی این موضوع تاکیدات بسیاری داشته اند که در حالی حاضر این پرونده در مجتمع ویژه مفاسد اقتصادی در حالی رسیدگی است.

وی  در خصوص پرونده  جشنواره تئاترایران زمین گفت :  اتفاقاتی که در جشنواره ایران زمین در حوالی شهر اهواز رخ داد  باعث نگرانی و تاسف بسیاری شد اما مسئولان قضایی خوزستان به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل نمودند .

وی تصریح کرد :  با توجه به اینکه انتظار می رفت که برخورد جدی با متخلفان این قضیه صورت گیرد وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برخورد جدی با یکی از مسئولان در این امر داشتند.

کریمی راد در خصوص بازگشت اعضای شورای شهر اسلامشهر به سمت های خود که چندی گذشته به اتهام جعل شناسانه  متهم شناخته شده بودند گفت : بر اساس قانون سال 1376 مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام در صورتیکه حکم انفصال از کار در مورد افرادی داده شود امکان برگشت این افراد به سمتهای خود وجود ندارد.

وی تصریح کرد : طبق قانون شوراها هیات های  حل اختلافی در مرکز هر استانی پیش بینی شده که این هیات ها می توانند سلب صلاحیت اعضای شورای شهر را صادر کنند و  این امر قابل تجدید نظر در هیات مرکزی نیز می باشد.

وی خاطر نشان کرد : در صورتیکه حکم انفصال از کار برای این اعضای شورای شهر داده نشده باشد منعی در فعالیت مجدد آنان وجود ندارد. 

 وی درباره پرونده عباسی گفت : دو پرونده جداگانه در دادسرای عمومی ویژه کارکنان دولت و دیگری در سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران درباره این شخص تشکیل شده و قرار بود که پرونده این شخص در سازمان قضایی نیروهای مسلح به صورت یکجا رسیدگی شود که عباسی نسبت به این موضع اعتراض نمود و تقاضای رسیدگی پرونده خود را در دادسرای تهران داشت.

سخنگوی قوه قضاییه  در خصوص پرونده گلد کوئیست گفت : در دادسرای تهران پیگیری ویژه ای در خصوص این پرونده انجام می شود تا بتوانیم تمامی خسارت مردم را از نمایندگان این شرکت دریافت کنیم و بنا به دستور رییس قوه قضاییه در نظر داریم به خسارتهای شاکیان این شرکت را در شهرستانها و استانهای دیگر کشور پیگیری کنیم .

کریمی راد همچنین شایعه آزادی متهم اصلی پرونده فرودگاه پیام را تکذیب کرد و خاطر نشان کرد : متهم در حالی حاضر در بازداشت بسر می برد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo