شهید آوینی
 
انتخاب یك فیلم ضد‌اسلامی در هفدهمین جشنواره فیلم اروپا

آكادمی سینمایی اروپا، فیلم آلمانی و ضداسلامی «ججن دای‌وند» به كارگردانی «فتیح آكین» را به عنوان بهترین فیلم هفدهمین جشنواره فیلم اروپا انتخاب كرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلم آلمانی «ججن دای‌وند» برنده برترین جایزه هفدهمین جشنواره فیلم‌‌های اروپایی شد.  این فیلم آلمانی كه به كارگردانی فتیح آكین ساخته شده است دارای مضمونی غیراسلامی و درباره زندگی سخت و طاقت فرسای مهاجران است.

ججن دای‌وند زندگی یك زن مسلمان را در آلمان به تصویر می‌كشد كه برای فرار از ازدواج با یك پیرمرد، از جو خفقان آور خانواده‌اش گریخته و از كشورش تركیه به آلمان مهاجرت می‌كند. جشنواره فیلم اروپا امسال به طور كلی میزبان 44 فیلم بوده است و 1600 كارشناس صنعت سینما از سراسر قاره اروپا در این جشنواره شركت كرده بودند.

«وین وندرزا»، كارگردان خانه هنر آلمان سرپرست این دور از رقابت‌ها بود و آكادمی سینمایی اروپا نیز وظیفه انتخاب برندگان این جشنواره را به عهده داشت. جوایز به دست آمده از جشنواره فیلم اروپا، برای شركت‌كنندگان در این عرصه از رقابت در حكم جایزه جشنواره‌های كن، ونیز و برلین است.

از جمله فیلم‌های شركت كننده در این جشنواره می‌‌توان به فیلم‌های «ورادریك» به كاگردانی «مایك لی»، «فارنهایت 11/9» به كارگردانی «مایكل مور»، «یك‌طرفه» به كارگردانی «الكساندر پینی»، «خلبان» به كارگردانی «مارتین اسكورسیسی» و «درخشش جاودانه ذهن‌های بی‌عیب» به كارگردانی «چارلی كافمن» و بازی «جیم كری» و .... اشاره كرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo