شهید آوینی
 
آتش گرفتن دو مسجد در ایالات متحده

شورای روابط اسلامی آمریکایی از مقامات مسئول خواست تا این احتمال که آتش سوزی مسجد ماساچوست و آریزونا در هفته اخیر به دلیل انزجار دینی صورت گرفت را بررسی کنند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی مستقر در واشنگتن می گوید جوامع مسلمان آریزونا و ماساچوست نیاز به اطمینان دارند که آنها هدف این حملات نبوده اند. پنجشنبه شب آتش به شدت  مرکز اسلامی الباقی در اسپرینگفیلد را تخریب کرد. ماموران تحقیق ایجاد حریق هنوز علت حادثه را مشخص نکرده اند، اما گفته اند که آتش به دلیل اتصال برق به وجود نیامده است.

روز گذشته دفتر شورای روابط اسلامی آمریکایی در آریزونا یک کنفرانس خبری برگزار کرده و از مقامات اف. بی. آی خواست تا درباره آتشی که مسجد منطقه فونیکس را تخریب کرده تحقیق کنند. ماموران تحقیق ایجاد حریق در ابتدا گفته بودند که علت آتش سوزی مشکوک است و اکنون علت آن را نا مشخص می دانند.

" ارسلان افتخار" مدیر حقوقی شورای روابط اسلامی آمریکایی ، در نامه ای به وزارت دادگستری بخش حقوق مدنی نوشت : نظر به اتفاقات اخیر در رابطه با مورد هدف قرار گرفتن موسسات اسلامی در ایالات متحده و نگرانی جامعه مسلمان درباره افزایش شدت جریان اسلام هراسی در جامعه ، احتراماً تقاضا دارم که وزارت دادگستری در مشخص کردن احتمال دو حادثه اخیر مبنی بر انزجار دینی و انگیزه های متعصبانه مساعدت نمایند.

"افتخار" همچنین به این امر اشاره کرده که در ماه نوامبر گذشته شورای روابط اسلامی آمریکایی از مقامات اف. بی. آی خواسته تا درباره دیوار نوشته های توهین آمیز نسبت به مسلمانان و آش سوزی پمپ بنزین ویرجینیا نیز تحقیقاتی به عمل آورد.
 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo