شهید آوینی

 
اقامه نماز صلح توسط مسلمانان در بنگلادش

هزاران مسلمان از سراسر جهان دیروز در داكا، پایتخت بنگلادش گردهم آمدند و در مراسم 3روزه صلح اسلامی، نماز جماعت برگزار كردند.

به نقل از پایگاه اینترنتی اسلام آن لاین، دیروز مسلمانان سراسر جهان طی مراسمی باشكوه، نماز صلح را به جماعت برگزار كردند. به گفته برگزاركنندگان این مراسم عبادی، در این مراسم محققان و نظریه پردازان اسلامی با استناد به آیات و روایات قرآنی هرگونه اعمال خشونت را رد كرده و در مقابل حمایت خود را از صلح و آرامش اعلام می‌كنند.

در این مراسم 3 روزه، حدود 2 میلیون مسلمان از 65 كشور جهان در تونگی در 20كیلومتری شمال داكا از جمعه تا یكشنبه دور هم جمع می‌شوند. یكی از برگزاركنندگان این مراسم در این رابطه می‌گوید: حدود 3هزار نماینده از 40كشور جهان از نماز صبح جمعه تا كنون به ما پیوسته‌اند. در این مراسم به زبان‌های عربی، بنگلادی، انگلیسی، هندی، اردو و دیگر زبان‌های جهان سخنرانی‌های متنوعی با موضوعات مختلف ارائه می‌شود،البته مقولات سیاسی از جمله موضوعاتی است كه در این مراسم مورد بحث قرار نمی‌گیرند.

در 2روز اول از این مراسم، كامیون‌ها و اتوبوس‌های زیادی مسلمانان شركت كننده را در حالی كه آوای الله اكبر سرمی‌دهند به تونگی منتقل می‌كند. به گفته یكی از افسران عالی‌رتبه بنگلادش، به منظور تأمین امنیت شركت كنندگان در این مراسم، 6هزار نیروی امنیتی و سگ تربیت شده در اطراف محل برگزاری محل قرار داده می‌شوند.

تدارك چنین ملاحظات امنیتی به خاطر این است كه بنگلادشی‌ها در چند سال اخیر به صورت مكرر مورد حملات مختلف قرار گرفته‌اند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo