شهید آوینی

 
قوه قضائیه در خصوص پرونده شهید رجبی ثانی پاسخ داد
در پی درخواست خبرگزاری مهر از روابط عمومی قوه قضائیه در خصوص پرونده جانباز شهید محمد رجبی ثانی ، امروز متن جوابیه اداره کل زندان‌های استان تهران از سوی روابط عمومی این قوه به دفتر خبرگزاری ارسال شد.

به گزارش گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر در این جوابیه آمده است :

سلام علیکم

احتراما ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحوم محمد رجبی ثانی و ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس با عنایت به اخبار مندرج در این خبرگز اری و برخی از نشریات و سایت های خبری در رابطه با متوفی آقای محمد رجبی ثانی خواهشمند است دستور فرمایید جهت تنویر افکار عمومی نسبت به درج اطلاعیه روابط عمومی اداره کل زندانهای استان تهران در آن خبرگزاری محترم اقدامات لازم به عمل آید.

در ادامه این جوابیه ضمن اشاره به ورود محمد رجبی ثانی به زندان اوین در تاریخ 8/7/83 از طریق بازپرسی محترم شعبه دوم دادسرای عمومی انقلاب ناحیه 4 تهران از مجتمع قضائی رسالت و با قرار کفالت یکصد میلیون ریال و نیز بیان اتهامات و سوابق نامبرده ، درخصوص آنچه پس از ورود به زندان برای جانباز شهید محمد رجبی ثانی اتفاق افتاده ،‌ چنین توضیح داده است :

نظر به طبقه بندی زندانیان استان در بدو ورود به زندان و با توجه به نوع جرم صورت گرفته به ندامتگاه قزلحصار واحد جرایم عمومی اعزام می‌گردد . که با توجه به مقرات زندان به مدت 24 ساعت در قرنطینه ندامتگاه قزلحصار که دارای پزشک ، رواپزشک و مددکار می باشد ، نگهداری می گردد.

سپس در تاریخ 11/7/83 در اندرزگاه مربوطه اسکان داده شده است. با عنایت به پرونده پزشکی تکمیل شده توسط گروه درمان (پزشک عمومی ، روانپزشک ، روانشناس و مددکار اجتماعی) وی در تاریخ 14/7/83 به دلیل مشکل اعصاب و روان توسط پزشک عمومی ندامتگاه ویزیت گردیده است و مورخه 15/7/83  توسط روانشناس ندامتگاه مورد مشاوره قرار می گیرد و سپس در ادامه به روانپزشک متخصص ارجاع داده می شود که در تاریخ 16/7/83  توسط رواپزشک معاینه و تشخیص اضطراب مزمن(PTSD) تحت درمان و برای ایشان دارو تجویز و به طور روزانه تحویل زندانی گردیده است و در تاریخ 30 /7/83 به طور اورژانسی به بهداری اندرزگاه ارجاع و پس از اقدامات اولیه در ساعت 24 به بیمارستان شهید رجایی شهرستان کرج اعزام می شوند و مدت 19 روز در این بیمارستان تحت درمان بوده و متاسفانه در تاریخ 19/8/83  فوت می نمایند . بنابر مقرارت جهت تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی کرج منتقل می گردد که علت فوت عفونت پیشرفته داخلی و عوارض ناشی از آن تشخیص داده شده و گواهی دفن صادر می گردد.

شایان ذکر است در زمان بستری شدن متوفی در بیمارستان با توجه به اظهارات خانواده محترم مشارالیه و مراجعه خبرنگاران، دو گروه بازرسی مطمئن از اداره کل به ندامتگاه مذکور اعزام تا وضعیت درمان و فوت مرحوم آقای محمد رجبی ثانی مورد بررسی قرار گیرد  نتایج بررسی های انجام شده نشان می دهد هیچگونه قصور و سهل انگاری در زمینه درمان نامبرده صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است نامبرده در طول مدت تحمل کیفر اظهاراتی مبنی بر اینکه جانباز است و داروی خاصی مصرف می نماید به مسوولین زندان اعلام ننموده است مضافا اینکه پنجاه درصد از کارکنان زندان مذکور از ایثارگران بوده و مدیریت ندامتگاه رزمنده جانباز 40 درصد و برادر شهید می باشد.  به نظر می رسد مدیریت ندامتگاه از دلسوزترین افراد نسبت به این قشر عزیز جامعه باشد.

ضمنا مستندات و مدارک درمانی اظهارات فوق موجود است که در صورت نیاز قابل ارایه می باشد.

روابط عمومی اداره کل زندانهای استان تهران

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo