شهید آوینی

 
توقیف مجله نیوزویک به علت توهین به مقدسات اسلامی در پاکستان

مقامات پاکستانی آخرین شماره مجله نیوزویک را به علت توهین به مقدسات اسلام توقیف کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسا، هفته گذشته دستور توقیف تمامی نسخه‌های هفته‌نامه نیوزویک صادر شده است. این منبع اعلام کرد که مقامات پاکستانی به دنبال پی‌گیری قانونی این مسئله هستند، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

یک مقام امنیتی پاکستان نیز به آسوشیتدپرس گفت : مقامات مربوطه نتوانستند به موقع اقدام کنند، زیرا تمام نسخه‌های شماره 22 نوامبر (دوم آذرماه) قبل از صدور دستور توقیف، در مغازه‌ های کشور پخش شده بود. جان انگیلا، سخنگوی مجله نیوزویک گفت دفتر این مجله هیچ پاسخی به اقدام دولت پاکستان نداده است.

هفته‌نامه نیوزویک در شماره دوم آذرماه خود مقاله‌ای به نام برخورد تمدن‌ها منتشر کرد و در آن به بحث درباره قتل کارگردان هلندی و تنش‌هایی پرداخته است که در‌پی این قتل مرموز، بین مسلمانان و سایر اروپاییان به وجود آمده است. در این مقاله تصویری از فیلم ون کوک به چاپ رسیده است که در آن آیاتی از قرآن روی بدن نیمه عریان زنی نوشته شده است.

حدود 97 درصد جمعیت 150 میلیون نفری پاکستان مسلمان هستند. با توجه به قانون این کشور هر شخصی که به اسلام، پیامبر اکرم (ص) یا قرآن کریم توهین کند، به اعدام محکوم می‌شود. مقاله هفته‌نامه مذکور به توجه به حکم اسلام در این باره کفر آمیز و تحریک‌ کننده تلقی می‌گردد.

در مرداد‌ماه جاری نیز مقامات پاکستان شماره دیگری از نیوزویک را به علت انتشار مقاله‌ای توهین‌‌آمیز نسبت به قرآن توقیف کرده بودند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo