شهید آوینی

 
اولین شبکه تلویزیونی مسلمانان آمریکایی آغاز بکار می کند

شبکه تلویزیونی مسلمانان آمریکا که ایده آن پس از حملات یازدهم سپتامبر شکل گرفت از هفته آینده آغاز به کار می کند.

موسس و مدیر اجرایی تلویزیون " موزامیل حسن" روز جمعه گفت : همسر وی در سال 2001 در حالی که در جاده به رادیو گوش می کرد این ایده به ذهنش خطور کرد.

این شبکه  تلویزیونی که سه شنبه آینده آغاز به کار می کند یکی از اولین شبکه های تلویزیونی به زبان انگلیسی است که با هدف ترویج و تبلیغ اسلام راه اندازی شده است.

حسن که سابقاً بانکدار و مدیر بازاریابی بوده گفت : نام این شبکه پل ها انتخاب شده تا میان جریان فکری آمریکا و مسلمانان پلی برقرار کند. اولین هدف "تلویزیون پل ها" ایجاد پل دوستی و درک میان مسلمانان و غیر مسلمانان است.

وی افزود : پیشتر برخی اظهاراتی را که درباره مسلمانان شنیده بود باعث شده تا احساس کند نمی خواهد فرزندانش در این محیط بزرگ شوند.

وی برای تامین بودجه شبکه یک طرح تجاری به اجرا در آورده و از حمایت چند سرمایه گذار آمریکایی نیز برخوردار است.

حسن گفت:  با کمپانی "کمکست" بزرگترین کمپانی اجرایی تلویزیون های کابلی در ایالات متحده قراردادی امضا کرده تا برنامه های این شبکه در سرتا سر آمریکا پخش شود.

این شبکه تلویزیونی مستقر در نیویورک بر برنامه های شیوه زندگی و سرگرمی تمرکز دارد که شامل کارتون مسلمانان، برنامه های آموزشی و داستان های انیمیشن قرآنی و همچنین اخبار، حوادث روز است که اصولاً با بی طرفی و بی نظری نسبت به دیگر کانال ها پخش می شود.

حسن با اظهار امیدواری درباره این امر که این شبکه تلویزیونی توجه غیر مسلمانان را نیز به خود جلب کند گفت : مخاطبان اصلی ما 8 میلیون مسلمان آمریکایی هستند.

نام تلویزیون پل ها براین اساس انتخاب شده تا برهدف ایجاد پل بین مسلمانان آمریکایی و دیگر آمریکایی های جامعه تاکید کند.
 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo