شهید آوینی

 
بانک اطلاعاتی مساجد جامع کشور تهیه می شود

مساجد جامع سراسر کشور مورد پژوهش قرار گرفته و به واسطه اطلاعات و آمار دقیقی که از این طریق به دست می آید ، بانک اطلاعاتی مساجد جامع کشور شکل خواهد گرفت .

ذات الله نیکزاد ، کارشناس پژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخی فرهنگی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت : این پژوهش امسال آغاز شده و بدنبال آن در تلاش هستیم تا آمار دقیقی از مساجد جامع ، در اقصی نقاط کشور به دست آوریم .

وی با اعلام این که اطلاع از بافت معماری و قدمت تاریخی مساجد جامع کشور از دیگر دستاوردهای پژوهش فوق خواهد بود ، گفت : تلاش می کنیم تا پایان امسال ، مرحله ای از کار انجام شده و سال آینده مرحله ای دیگر را آغاز کنیم .

نیکزار با اشاره به این که هیچ آماری ، حتی تقریبی از مساجد کشور در دسترس نیست ، اطلاع از آمار دقیق و پراکندگی مساجد جامع کشور را  نتیجه ارزشمند پژوهش فوق اعلام کرد .

به گفته کارشناس پژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخی - فرهنگی ، در راستای این اقدام ، تمام پژوهش هایی که تاکنون انجام شده جمع آوری و خلاء ها شناسایی شده ، در صورت نیاز پژوهش های مستقل و دقیقی در مورد مساجد جامعی که تا کنون مورد پژوهش و شناسایی دقیق قرار نگرفته اند  انجام خواهد شد .

وی تأکید کرد : با اطلاعات دقیق و جامعی که جمع آوری خواهد شد ، بانک اطلاعاتی کاملی از مساجد جامع کشور و ابعاد مختلف آنها تهیه خواهد شد .

نیکزاد در مورد این که آیا امکان دسترسی عمومی به اطلاعات فوق ، از طریق اینترنت ممکن بود یا خیر، گفت : هنوز مشخص نیست که این اطلاعات کامپیوتری خواهد شد یا خیر ، در هر صورت اطلاعات فوق ، به عنوان یک بانک اطلاعاتی ، منبعی جامع و کامل، برای دریافت اطلاعات مربوط به مساجد جامع کشور خواهند بود .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo