شهید آوینی

 
تشدید فعالیت «موساد» برای اختلاف‌افكنی میان شیعیان عراق
پس از فعالیت منسجم مرجعیت و چهره‌های شیعه، عناصر «موساد»‌ در تازه‌ترین برنامه خود برای تضعیف جایگاه شیعیان و ایجاد اختلاف میان مردم، با حمایت فردی به نام محمود حسنی به تحریك او علیه مرجعیت شیعه پرداختند.فرد مذكور، طلبه‌ای است كه پس از سقوط صدام با حمایت مالی منابع مشكوك و نزدیك به اسرائیل، از لبنان وارد عراق شد، اما با این حال، برخی رسانه‌‌ها تمایل دارند، او را «آیت‌الله» بخوانند و وی را مرجعی شیعی قلمداد كنند.

عوامل «موساد»، به تازگی با تقویت و تحریك حسنی، سعی دارند وی را در مقابل مرجعیت شیعه قرار دهند و او نیز ضمن تحریم انتخابات، افراد شركت‌كننده در انتخابات و مراجعی كه مردم را به شركت در انتخابات دعوت كرده‌اند، كافر و ملحد خوانده است.تعدادی از چهره‌های بعثی كه به تازگی از سوی سازمان جاسوسی اسرائیل برای تضعیف شیعیان مأموریت یافته‌اند، اقدام به تشكیل گروه‌های مسلح به هواداری از حسنی برای ایجاد درگیری مسلحانه در داخل شیعیان كرده‌اند. این گروه‌ها در آستانه انتخابات عراق و برای جلوگیری از حضور منسجم شیعیان در انتخابات، روز گذشته اقدام به ایجاد درگیری مسلحانه با اعضای گروه‌های اصلی سیاسی شیعه و هواداران مرجعیت كردند.

خبرگزاری آلمان هم‌زمان در خبری از انفجار در دفتر محمود حسنی در كربلا، گزارش داد. بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، این انفجار توسط نیروهای آمریكایی انجام شده و پلیس عراق هم با حضور در دفتر وی، چند تن از هوادارانش را بازداشت كرده است. شنبه گذشته، نیز در منطقه بین‌الحرمین كربلا در پی تعرض هواداران شیخ حسنی به مرجعیت شیعه، با واكنش مقلدان آیت‌الله سیستانی روبرو شدند و هوداران حسنی با حمله به آنان، ضمن مجروح كردن چند تن از آنان، دو نفر را نیز به قتل رساندند. این درگیری‌ها، زمانی آغاز شد كه هواداران حسنی اقدام به پخش بیانیه‌هایی كردند كه در آن ضمن تحریم انتخابات نوشته شده بود، كسانی كه خواستار برگزاری انتخابات هستند و نیز كسانی كه با این افراد همراهی می‌كنند، كافر و ملحدند.

از سویی دیگر شیخ محمود حسنی، پیش از سقوط حكومت صدام در لبنان به سر می‌برده كه عناصر مرتبط با «موساد» در این كشور، ارتباطاتی را با وی ایجاد كرده بودند و حتی پس از شكست ارتش صدام، خود را به عراق رساند و با هدف جلب حمایت گروهی از مردم عراق، هشتصد تلفن ماهواره‌ای را در میان آنان توزیع كرد.گفتنی است، در حالی كه وی با تحریك «موساد» مأموریت دارد، حركت اصیل شیعیان را دستخوش تفرقه و اختلاف كند،‌ روز گذشته یكی از روزنامه‌های داخلی، ضمن تعریف از وی، از او با عنوان «آیت‌الله» و یكی از علمای مقیم كربلا نام برد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo