شهید آوینی

 
حجاب در اولین مدرسه دولتی انگلستان

دانش آموزان اولین مدرسه اسلامی انگلستان فرهنگ حجاب در میان مدارس مسلمانان اروپایی را گسترش می دهند.

یوسف اسلام، ستاره سابق موسیقی پاپ با همکاری چند نفر از دوستان خود در سال 1982مدرسه « اسلامیا» را تاسیس کرد تا علیه رواج باورهای نادرست و ضد اسلامی مبارزه کنند.

"عبدالله تریوتان" مدیر مدرسه اسلامیا به یاد می آورد: دولت تاچر در آن هنگام از این امر بیم داشت که ما در این مدرسه اسلام افراطی و طریق ساختن کوکتل مولوتوف را آموزش می دهیم. اما ما می خواستیم فرزندان مسلمانمان را خود آموزش دهیم تا اسلام حقیقی را بیاموزند.

در سال 1995 مدرسه اسلامیا موفق شد حق سرمایه گذاری ملی را نیز به دست آورد که تا آن زمان دولت انگلستان تنها این حق را به مدارس پروتستان و کاتولیک داده بود.

 مدیر مدرسه می افزاید : اکنون در این مدرسه مسلمانان ایرلندی- مراکشی، مصری- انگلیسی، سومالیایی و پاکستانی مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد : ما در این مدرسه یک فرهنگ خاص را تدریس نمی کنیم، بلکه یک فرهنگ اروپایی-انگلیسی برای مسلمانان به وجود می آوریم.

"تریوتان" گفت : ما اعتقاد داریم هنگامی که کودک در مدرسه یک فرهنگ را بیاموزد و در خانه آن را انعکاس دهد، عزت نفس پیدا می کند و همانطور که آنها به سنین نوجوانی می رسند با بحران هویت روبه رو نمی شوند.

"تریوتان" گفت :  مدرسه اسلامیا به نحو متفاوتی اسلام را به دانش آموزان آموزش می دهد.

 وی  افزود : به دانش آموزان این فرصت داده می شود به جای آن که کورکورانه از قوانین پیروی کرده ، سوال کرده، شک کنند و همانند روش دکارت به تحلیل بپردازند.

او در ادامه صحبت های خود اظهار داشت : این مدرسه علاوه برتدریس اسلام و زبان عربی برنامه تحصیلی ملی انگلستان را دنبال می کند. کودکان هفت ساله زمانی که به این مدرسه وارد می شوند می آموزند که چگونه در مسجد مدرسه نماز بخوانند و دختران می توانند به راحتی حجاب داشته باشند.

منبع: خبرگزاری‌مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo