شهید آوینی

 
کتاب پلاکهای بی جسم در آستانه انتشار

کار تالیف و تدوین کتاب پلاکهای بی جسم توسط نادر دریابان به پایان رسید .نگارش  کتاب« پلاکهای بی جسم »نوشته نادر دریابان با موضوعیت شهدای مفقود الاثر ، عملیات تفحص وجستجو، مبادله و تشییع این سر افرازان ، به پایان رسید.

نادر دریابان با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان وایثارگران هشت سال دفاع مقدس افزود :کار بزرگ جستجو و کشف پیکرهای مطهر بیش از چهل هزار شهید مفقودالاثر توسط کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح که با تقدیم شهدای عاشق همراه بوده است کما کان ادامه دارد.

وی در ادامه در خصوص گسترش  فرهنگ جهادو شهادت تصریح کرد: کار جستجوی مفقودین در سالهای پس از جنگ، فرهنگ ایثار وشهادت را در کشورمان بار دیگر زنده کرد وبرای نسل سوم الگوی مناسب و برای غفلت زدگان زنگ بیداری بود.

دریابان با اشاره به پیچید گی و دشواری  جستجوی مفقودین گفت :از افتخارات شهداء بعد از جنگ است که با وجود کارشکنی های رژیم بعث توانستند این کار را انجام دهند.

وی در مورد نگارش وتدوین کتاب گفت :این کتاب که در 12 فصل تالیف شده است درفصل اول ، با عنوان «چشم انتظار» مصاحبه هایی با مادران مفقودالاثر وبرخی از فرزندان این عزیزان دارد. فصلهای بعدی در مورد ، مذاکرات ، عملیات تفحص ، مبادله ،تشییع  شهدا ، شهیدان تفحص و بیان خاطرات پرسنل این گروه ،مجموعه شعر ،راهیان نور،احیای فرهنگ شهادت و ایثار پس از جنگ ،شهدای گمنام وطرح تدفین آنان درمناطق مختلف ایران ، نامه به شهیدان ودر انتها مجموعه عکس می باشد.

نویسنده کتاب «پلاک های بی جسم »در ادامه افزود؛این مجموعه بدلیل گستردگی عملیات تفحص ،همچنان باز خواهد ماند ودر آینده به آن مطالب دیگری اضافه خواهد شد.

دریابان که خود در تعدادی از مذاکرات و مبادله مفقودین در مرز شلمچه حضور داشته است با بیان مطالبی از این عملیات وسیع گفت :در جریان اغلب مذاکرات مقامات ایرانی وعراقی ، طرف عراقی همیشه منفعل و تحت تاثیر طرف ایرانی بود که علی رغم تمام کار شکنی ها ، رژیم بعثی  در نهایت مجبور به قبول شرایط می شود.

وی تاکید کرد؛ مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به برکت کشف پیکر شهدا ، هم اینک احیا شده است و در سالهای اخیر موج عاشقان به ویژه نسل جوان را به مناطق جنوب وغرب کشور می کشاند.

وی در پایان از سردار باقرزاده فر مانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گرد آوری این مجموعه تشکر کرد.خاطر نشان می شود ؛این مجموعه با 1200 صفحه  در3 جلد و 110 عکس در قالب آلبوم ارائه خواهد شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo