شهید آوینی

 
114نمایشگاه قرآن در 28 استان كشور برپا می‌شود

برای نخستین‌بار در كشور همزمان با برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم در تهران، 114 نمایشگاه در 114 شهرستان كشور برگزار می‌شود.

«یوسف افراش» مدیر بخش هماهنگی نمایشگاه‌های قرآن استانی ضمن اعلام این خبر گفت: از آنجا كه مردم عزیز كشورمان در ماه مبارك رمضان با توجه به توصیه ‌پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) و ائمه عصمت و طهارت(ع)‌ توجه خاصی به فعالیت‌های قرآن و حضور در جلسات و محافل قرآنی و تلاوت قرآن‌كریم دارند، برپایی نمایشگاه قرآنی، زمینه مساعدی را برای هرچه باشكوه‌تر كردن این حضور خالصانه فراهم می‌كند. وی در ادامه اضافه كرد: همچنین با توجه به اهمیت این ماه مبارك و اعلام آمادگی مراكز فرهنگی، قرآنی كشور خصوصاً ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های كشور، امید‌ آن می‌رود كه انشاءالله این حركت گسترده فرهنگی در طول ماه‌مبارك رمضان و در تمامی شهرستان‌های كشور نهادینه شده و همه‌ساله شاهد برگزاری باشكوه این حركت گسترده باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: آنچه مسلم است برپایی این نمایشگاه موجب معرفی و شناسایی ابعاد مختلف این كتاب آسمانی به مردم بوده و زمینه تشویق و گسترش فعالیت‌های قرآنی در ابعاد هنری پژوهشی، آموزشی، تبلیغی و ... را فراهم می‌كند.

گفتنی است تجلیل از قاریان قرآن، برپایی محافل انس با قرآن، نمایش آثار مكتوب هنری، صوتی و تصویری و نرم‌افزارهای قرآنی، برپایی جلسات قرائت و تفسیر و میزگردهای قرآن‌پژوهی با حضور استادان و چهره‌های قرآنی از جمله برنامه‌های این نمایشگاه‌های شهرستانی است.

منبع: خبرگزاری قرآن

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo