شهید آوینی

 
مواضع شرم آور جهان عرب باعث گستاخی شارون شده است

روزنامه القدس العربی نوشت : مواضع شرم آور رژیم های عرب و سکوت آنها در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ، آریل شارون را در ادامه این جنایات تشویق و تحریک می کند.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن در سرمقاله امروز خود تحت عنوان " درسی که ترکیه به رژیم های عرب داد" نوشت : تعداد شهدای ناشی از حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به نوارغزه به مرز 100 تن رسید همزمان در سامراء نیز نظامیان آمریکایی به کشتار مردم ادامه می دهند آنچه باید تاکید کرد این است که تعداد کشته ها در فلسطین و عراق با تداوم حملات اسرائیلی و آمریکایی افزایش خواهد یافت.

مردم غزه درحالی که اجساد شهدایشان را تشییع می کنند که با حسرت و درد از عدم تحرک و اقدام رژیم های عرب می پرسند که چرا کاری برای نجات آنها حتی خیلی ناچیز انجان نمی دهند ؟

تنها اقدام همبستگی با مردم غزه از سوی ترکیه صورت گرفت هنگامی که وزارت امور خارجه این کشور به نشانه اعتراض به کشتار مردم غزه کاردار سفارت اسرائیل را احضار کرد و مراتب نارضایتی شدید آنکارا را از جنایات اسرائیل به وی ابلاغ کرد و تاسف شدید خود را از کشتار مردم بیگناه ابراز کرد.

القدس العربی می افزاید : ما آرزو می کردیم ای کاش عبدالله دوم پادشاه اردن هم سفیر اسرائیل را در امان احضار می کرد و حتی او رااز کشورش در اعتراض به این جنایات اخراج می کرد، کما اینکه امیدوار بودیم حسنی مبارک رئیس جمهور مصر نیز دستور بستن سفارت اسرائیل و اخراج تمام دیپلمات های این رژیم را از قاهره صادر می کرد زیرا وی مسئول مستقیم خون هر شهید یا مجروحی است که با آتش تانک ها و جنگنده های اسرائیلی بر زمین ریخته می شود.

این روزنامه در واکنش ضعیف و منفعلانه مصر به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره می کند و می نویسد: مبارک تنها به تعویق سفر احمد ابوالغیط و عمر سلیمان وزیر امور خارجه و رئیس سازمان اطلاعات به تل آویو اکتفا کرد و آن را واکنشی به جنایات اسرائیل قلمداد کرد.

به گزارش مهر، القدس العربی نوشت : دولت ترکیه با فراخوانی کاردار سفارت اسرائیل به رژیم های عرب درس داد و نگرانی خود را از ریختن خون مردم فلسطین که روزانه بدست نظامیان شارون کشته می شوند، ابراز کرد در حالی که ترکیه از نظر قومیتی و جغرافیایی از فلسطین دور است.

القدس العربی نوشت: چنین مواضع شرم آوری از سوی رژیم های عرب شارون را نسبت به ادامه جنایاتش تشویق و ترغیب می کند شارون مطمئن است چه بسا اگر ما اغراق نکنیم سران عرب به وی به خاطر این جنایات تبریک هم بگویند زیرا از نظر رژیم های عرب آنها که در فلسطین خونشان بر زمین ریخته می شود مشتی تروریست و افراطی هستند، هدف آنها تسلیم ملت فلسطین و وادار کردن آنها به موافقت با راه های صلح مشکوک که حقوق ملی آنها را نقض و پایمال کند و از حاکمیت خود بر مقدسات اسلامی و مسیحی خود دست بردارند، سران عرب می خواهند از مساله فلسطین خلاص شوند حتی اگر این خلاص شدن بوسیله جنایات شارون باشد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo