شهید آوینی

 
آخرین اخبار نمایشگاه بین المللی قرآن كریم ‏ 

برگزاری نشست‌های مختلف قرآنی در نمایشگاه قرآن

در طول برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم، نشست‌هایی مرتبط با موضوعات قرآنی با حضور شركت‌كنندگان داخلی و خارجی برپا می‌شود.

این نشست‌ها با موضوعاتی همچون «وضعیت چاپ و نشر آثار قرآنی»، «تاریخچه كتابت قرآن‌كریم» و «وضعیت هنرهای مرتبط با قرآن‌كریم» انجام می‌شود.
مكان برگزاری این نشست‌ها «سرای قرآن و اندیشه» و زمان آن 12 تا 20 آبان‌ماه اعلام شده است.

مشاركت نهادها و سازمان‌‌ها در نمایشگاه قرآن

نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی متناسب با نوع فعالیت خود می‌توانند به صورت فعال در مراسم و محافل دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم شركت كنند.

در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال‌های گذشته نهادها و سازمان‌ها نمی‌توانستند در محافل و مراسم شركت داشته باشند ولی براساس مصوبه جدید در سال جاری این نهادها حضور فعال دارند.
اجرای برنامه‌های محفل انس با قرآن‌كریم با حضور حافظان، قاریان بزرگسالان و خردسالان توسط نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، طرح‌های پیش‌بینی شده برای نمایشگاه امسال است.
همچنین بهره‌گیری از حضور قاریان بین‌المللی كه توسط نهادها و سازمان‌های قرآنی به ایران دعوت می‌شوند، از دیگر فعالیت‌های نمایشگاه دوازدهم است.
از دیگر برنامه‌های امسال نمایشگاه قرآن می‌توان به اجرای برنامه افتتاحیه و اختتامیه توسط قاریان و حافظان قرآن و مراسم بزرگداشت خادمان قرآن از سوی نهادها و سازمان‌ها اشاره كرد.

حضور سپاه پاسداران در دوازدهمین نمایشگاه قرآن

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با ارائه دو محصول نرم‌افزاری و نمایش سایت اینترنتی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن شركت می‌كند.

بنیاد قرآن و عترت سپاه پاسداران علاوه بر سایت اینترنتی این مركز، 15 عنوان كتاب دعا، كتاب‌های قرآنی و دیگر محصولات چاپ شده این بنیاد را در نمایشگاه بین‌المللی دوازدهم در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.
ارائه و فروش آثار هنری همچون معرق‌كاری و آثار خوشنویسی از دیگر فعالیت های سپاه در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است.

حضور مهمانان 19 كشور جهان در نمایشگاه قرآن

24 مهمان از 19 كشور مختلف جهان در بخش بین‌الملل دوازدهمین نمایشگاه قرآن‌كریم تهران حضور دارند.

بخش خارجی نمایشگاه با حضور 24 مهمان از كشورهای چین، سودان، نیجریه، بنگلادش، كویت، پاكستان، لبنان، روسیه، بوسنی و هرزگوین، آلبانی، تركیه، بلغارستان، امارات، هندوستان، تاجیكستان، افغانستان، عراق، سوریه و تونس برپا می‌شود.
در طول برگزاری نمایشگاه، همایش علمی «قرآن و روابط بین‌الملل» با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در روزهای ششم و هفتم آبان‌ماه به مدت دو روز برگزار خواهد شد.
این همایش، سومین همایش بین‌المللی است كه در نمایشگاه قرآن اجرا می‌شود.
در سال‌های گذشته نیز همایش‌های «قرآن و هنر» و «قرآن و توسعه فرهنگی» برگزار شده بود.

504 قطعه عكس در راه نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم

504 قطعه عكس از 108 عكاس برای حضور در نمایشگاه عكس «مفاهیم قرآن و انتظار در فرهنگ ایران»، به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. این آثار در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌كریم به نمایش در می‌آیند.

انجمن سینمای جوانان ایران با همكاری معاونت سینمایی این نمایشگاه عكس را در چارچوب برنامه «ماوراء از دریچه هنر» برگزار می‌كند.
نمایشگاه عكس «مفاهیم قرآن و انتظار در فرهنگ ایران» چهاردهم آبان ماه سال جاری مصادف با بیستم ماه مبارك رمضان در سالن «حجاب» مركز آفرینش‌های هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا بیست‌وچهارم آبان ماه دایر خواهد بود.
«علیرضا كریمی‌صارمی» دبیری این نمایشگاه عكس را بر عهده دارد.
شایان ذكر است علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه فرصت دارند تا آثار خود را تا پایان مهرماه به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهیدقندی، پلاك 17، طبقه اول ارسال كنند.

برپایی نمایشگاه قرآن در استان فارس

نمایشگاه قرآن استان فارس همزمان با ماه‌مبارك‌رمضان در شهر شیراز و دیگر شهرستان‌های استان فارس برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه‌ها آثاری همچون كتاب قرآن و كتاب‌های علوم قرآنی، نوار و نرم‌افزارهای قرآنی، مذهبی و آثار هنری عرضه خواهد شد.
از دیگر بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به نمایش آثاری تجسمی، تابلوفرش، نقاشی، طراحی و مینیاتور، آثار حجمی، خوشنویسی، تذهیب و هنرهای دستی با موضوعات قرآنی اشاره كرد.

همچنین برپایی سلسله‌نشست‌های بحث و گفت‌وگوهای قرآنی، سرای جوانان، جلسات پرسش و پاسخ قرآنی و تحلیل از خادمان قرآن استان از جمله برنامه‌هایی است كه در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآن

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo