شهید آوینی

 
کودکان هلندی ایرانی می شوند

کودکان هلندی با فراگیری زبان و آداب معاشرت و پوشیدن لباسهای محلی ایرانی می شوند.

به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه سلطنتی هلند در بخش ویژه کودکان 9 و 10 ساله آداب و رسوم کشورهای غیر اروپایی را به مدت 5/2 سال آموزش می هد که از سپتامبر 2003  این آموزشها به کشور ایران اختصاص پیدا کرده و تا اوایل سال 2006 به طول می انجامد.

این 30 کودک در طول این مدت لباسهای ایرانی می پوشند. غذاهای ایرانی می خورند و با تاریخ، زبان و ادبیات ایرانی و چگونگی معاشرت ایرانیان و مناطق مختلف آن آشنا می شوند.

همچنین این کودکان با 30 کودک ایرانی که عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شعبه قصرالدشت تهران هستند، از طریق اینترنت در ارتباط هستند و علاوه بر فرستادن عکس ها و اشعار خود به وسیله چت و پست الکترونیکی، به مناسبت های مختلف برای یکدیگر هدیه می فرستند.

میهمانان خارجی جشنواره اروپایی ادبیات کودک در ایران و تلویزیون اتریش به همراه محسن چینی فروشان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر جشنواره و معاونان وی در بازدید از مرکز قصرالدشت (شماره 15) از نقاشی ها، عکسها، کاردستی های کودکان، چگونگی ارتباط آنان با بچه های هلندی، هدایایی که آنان فرستاده اند، دیدن کردند.

نویسندگان و تصویرگران اروپایی با ابراز شگفتی از این فعالیتها، اظهار علاقه کردند که کودکان کشورشان نیز به همین شیوه با ایران و کودکان ایرانی ارتباط برقرار کنند.

محسن چینی فروشان در گفت وگویی با تلویزیون اتریش گفت : در مدت 5/2 سال علاوه بر این که کودکان هلندی نحوه زندگی ایرانیان را می آموزند، کودکان ایرانی هم می توانند فرهنگ هلند را فرا بگیرند، در این ارتباط علاوه بر تبادل فرهنگی بر دانش و تسلط آنها بر زبان آن کشور افزوده خواهد شد.

در این دیدار چند کودک 9 و 10 ساله ایرانی به شیوه هلندی ها لباس پوشیده بودند که این موضوع توجه میهمانان را برانگیخت.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo