شهید آوینی

 
حملات وحشیانه به مسلمانان ایالت مینه سوتا‎

رهبران مسلمان در شهر "توین سیتی" مینه سوتا گزارش دادند حملات وحشیانه دو مرکز اسلامی را به آتش کشیده و به انبار یکی از مساجد در کلمبیا هایتز خسارات سنگینی وارد کرده است.

یک شاهد سوختن انبار مسجد را مشاهده کرده و با پلیس تماس می گیرد. ساختمان این انبار که هنوز کامل نشده بود سوخت، اما دامنه خسارت هنوز مشخص نشده است.

"حمدی الصواف" مدیر اجرایی مرکز اسلامی مینه سوتا گفت : مسلمان در مینه سوتا امنیت ندارند چرا که اخیراً همواره در معرض حملات قرار می گیرند. مسلمانان در این ایالت شوکه زده  و نا امید شده اند. پلیس کلمبیا هایتز از ابراز هر گونه نظری درباره این حادثه خود داری کرده است. گفتنی است FBI نیز این مورد را بررسی می کند.

الصواف در یک کنفرانس خبری گفت : حملات از 23 سپتامبر با اصابت توپ پینتبال به آجرها و پنجره های مرکز اسلامی مینه سوتا شروع شد.

او افزود : روز بعد از آن تعدادی در زمان نماز شب به مسجد کلمبیا هایتز آمده و شیشه هایی  حاوی تخم مرغ های فاسد را به سوی نمازگزاران پرتاب کردند. شاهدان گفتند دو نفر را در حال فرار از مسجد دیده اند.

نمازگزاران می گویند امنیت 350 نفر مسلمانی که روزهای جمعه در مسجد کلمبیا هایتز جمع می شود در خطر بوده  و به ویژه اکنون که به ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم تعداد مسلمانانی که در مساجد به دور هم جمع می شوند و برای اقامه نماز به مسجد می آیند نیز بیشتر می شود.

الصواف گفت: بیش از 75 نفر هر روز برای اقامه نماز یومیه به این مسجد می آیند و این مرکز هر روزه از 360 کودک نگاهداری می کند.

"سید دارا"، یکی از نمازگزاران گفت : ما حس می کنیم تعداد این حملات افزایش می یابد و نمی خواهیم چنین حوادثی دوباره رخ دهد.

الصواف ادامه داد: با وجود شایعاتی که پس از 11 سپتامبر درباره مسلمانان وجود داشت، از  آن زمان تا کنون مسلمانان این منطقه در آرامش زندگی کرده اند اما این حملات اخیر به نظر هشدار دهنده می رسند.

او افزود: چنین حملاتی نیاز به نصب دوربین های امنیتی را در مسجد و مراکز اسلامی دو چندان کرده است و نیاز به گماشتن چند نگهبان در خارج از ساختمان ضروری به نظر می رسد.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo