شهید آوینی

 

تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در مقابل سفارت فرانسه 
صدها تن از دانشجویان دانشگاههای تهران صبح امروز در اعتراض به اجرایی شدن قانون منع حجاب در مدارس فرانسه در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع اعتراض آمیز بر پا کردند.

در این تجمع که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران برگزار شده بود دانشجویان با سر دادن شعار و حمل پلاکارد اعتراض خود را به اجرایی شدن قانون منع حجاب در مدارس فرانسه به گوش نمایندگان این کشور در ایران رساندند.

بنابراین گزارش ، فرانسه مرگت باد ،  از مسلمین شرمت باد؛ فرانسه دروغگو  شعار آزادیت کو؛ تصمیم فرانسه ضد حقوق بشر و مرگ بر فرانسه از شعارهای تجمع کنندگان در مقابل سفارت این کشور بود.

همچنین دانشجویان دانشگاه های تهران که به همراه تعدادی از اعضای NGOها در مقابل سفارت فرانسه حضور یافته بودن پلاکارهایی با خود حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: فرانسه زندان زنان با حجاب است

گفتنی است در ابتدای این تجمع علی رغم داشتن مجوز از وزارت کشور نیروی انتظامی از نزدیک شدن دانشجویان به سفارت فرانسه جلوگیری کرد که این مساله باعث ایجاد تنش هایی شد که در نتیجه با هماهنگی های بیشتر مسئولان برگزار کننده تجمع دانشجویان در مقابل درب سفارت فرانسه استقرار یافتند.

چند تن از خواهران بسیجی  تجمع کننده در مقابل سفارت فرانسه گفتند:خواسته و انتظار ما از  فرانسه به عنوان کشوری که داعیه حقوق بشر و آزادی را دارد ملغی کردن قانون منع حجاب است.  تجمع یکی از راهکارهای اعتراض است و ما دانشجویان تا حصول نتیجه به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.

این تجمع که از ساعت 10صبح امروز آغاز شده بود با قرائت بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در محکومیت اجرایی شدن قانون منع حجاب در مدارس فرانسه در ساعت 12 پایان یافت.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo