شهید آوینی

 

نخستین تفسیر گرافیكی قرآن كریم برای كودكان منتشر شد
نخستین تفسیر گرافیكی قرآن كریم تحت عنوان «خبر بزرگ» برای كودكان پیش دبستانی و دبستانی به سه زبان توسط موسسه قرآنی تفسیر جوان منتشر شد.

به نقل از روابط عمومی موسسه قرآنی تفسیر جوان، این كتاب ‌با ارائه روش‌های تازه تفسیری برای نخستین بار در جهان،‌ كودكان را به روش بیان تصویری با پیام‌های قرآنی آشنا می‌كند، چرا كه ‌ساخت ذهنی كودكان با نمودهای دیداری مانوس است و آشنایی آنان با مفاهیم جدید با مشاهده تصاویر، آغاز می‌شود.

اثر حاضر نمونه‌ای است كه نشان می‌دهد چگونه می‌توان مفاهیم بلند و آسمانی قرآن را در پیاله فهم كودكان و نوجوانان ریخت و آنان را از چشمه زلال كلام خداوند سیراب كرد. گروه سنی مخاطب در تدوین این مجموعه كودكان و نوجوانان زیر 12 سال هستند كه مشاهده و معرفت عینی پایه شناخت آنان را تشكیل می‌دهد. این تفسیر به سه زبان زنده بین‌المللی تنظیم شده و برای فارسی زبان‌ها،‌ عرب زبان‌ها و انگلیسی زبان‌ها قابل استفاده می‌باشد. ترجمه فارسی آیات قرآنی تفسیر تصویری حاضر بر اساس ترجمه مصطفی رحماندوست از نویسندگان برجسته كتاب‌های كودكان و نوجوانان انتخاب شده است.

ترجمه انگلیسی آیات قرآنی تفسیر مذكور بر اساس ترجمه آرتور جی‌آربری استاد كرسی فارسی و عربی دانشگاه كمبریج و دانشگاه قاهره انتخاب گردیده كه به عنوان بهترین ترجمه قرآنی به قلم یك غیرمسلمان در جهان شناخته شده است. تصویرسازی هر آیه توسط جمعی از گرافیست‌های حرفه‌ای و متدین و هنرمند با مشاوره جمعی از روانشناسان و روانپزشكان متعهد و توجه جدی به روانشاسی رنگ و پس از مطالعه متن تفسیر جوان و تفسیر بیان كه در این موسسه تالیف شده است، انجام می شود تا پیام آیه برای كودكان و نوجوانان با متون اصیل تفسیری قرآن كریم همخوانی داشته باشد.

این تفسیر به دلیل استفاده از «تصویرهای جذاب و متنوع و مرتبط با آیات» برای قرائت و حفظ قرآن كریم بسیار موثر و كاربردی است. این گزارش حاكی است كه مربیان دلسوز می‌توانند كپی رنگی آنها را در اندازه‌های بزرگ‌تر تهیه نموده و برای آموزش مفاهیم قرآن كریم به كودكان آموزش دهند. همچنین تصویرسازی‌ها از تصاویر موجود در سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف كامپیوتری كپی‌برداری نشده است و تمامی تصویرها برای اولین بار طراحی و اجرا شده‌اند.

براساس این گزارش مراكزی كه مایلند مسابقه تفسیر موضوعی یا كارگاه آموزشی از این كتاب برگزار نمایند می توانند جهت دریافت رایگان نمونه سوالات استخراج شده از كتاب و كسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 2589626 در تهران تماس بگیرند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo