شهید آوینی

 

تجمع اعتراض آمیز تشکل های زنان در مقابل سفارت فرانسه
تعدادی از تشکلهای زنان ، در اعتراض به اجرایی شدن قانون منع حجاب اسلامی در مدارس فرانسه ، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند و خواستار توقف سریع اجرای این قانون در فرانسه شدند.

در این تجمع که از حدود ساعت 10 صبح مقابل سفارت فرانسه آغاز شده بود تجمع کنندگان با سردادن شعارهای " ای خواهر مسلمان بپاخیز بپاخیز؛ مرگ بر مخالف آزادی؛ قانون منع حجاب یک قانون سیاسی است "  اعتراض خود را به تصویب این قانون به سفارت فرانسه اعلام کردند.

بنابراین گزارش این تجمع توسط بیش از 20 تشکل زنان همچون انجمن زنان پیام آور، انجمن دختران جوان ،  تشکل های غیر دولتی زنان ،  جامعه زینب ،  واحد خواهران جمعیت موتلفه اسلامی ،  انجمن اسلامی فارغ  التحصیلان اروپا ، جمعیت زنان پیرو اهل بیت (ع ) واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران و ده ها تشکل دیگر زنان برگزار شد.

 گزارش خبرنگار ما حاکی است : تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین " آیا وقت آن نرسیده که به اندیشه‌‏های فاشیستی پایان دهیم؛ آیا مشکل دولتمردان فرانسه ایمان به خداست و زنان آزاد جهان قانون منع حجاب را محکوم می کنند " حمایت خود را از زنان مسلمان فرانسه در حفظ حجاب اسلامی اعلام کردند.

در پایان تجمع کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر فرانسه تجمع خود را به سفارت ایتالیا کشاندند که با دخالت نیروی انتظامی این حرکت زنان متوقف و پس از دقایقی تجمع پایان یافت.

 درپایان این مراسم بیانیه‌‏ای از سوی آنها منتشر شد که در قسمت هایی از آن آمده است: تصویب قانونی که حجاب اسلامی زنان مسلمان دراماکن عمومی کشور فرانسه را ممنوع می سازد سبب نگرانی کلیه مسلمانان شده است.
 

این بیانیه می افزاید : کنوانسیون ها و معاهده های بین المللی به منظور ایجاد شرایط عادلانه برای همه انسان ها است و بدیهی است حذف تفاوت های فرهنگی نتیجه ای جز محدودیت دستاوردهای حیات انسانی نخواهد داشت.

زنان مسلمان شرکت کننده در این تجمع تاکید کردند: تصویب قانونی که رعایت حجاب را برای بخش قابل توجهی از زنان مسلمان فرانسوی دشوار می کند متاسفانه حق انتخاب شیوه زندگی را نقض خواهد کرد.
 

در بخش های مهمی از این بیانیه تجمع کنندگان با اشاره به تعارض آشکارتصویب چنین قوانینی با موارد متعدد در معاهدات  حقوق بشر، توقف ظلم آشکاری که علیه زنان مسلمان در فرانسه اعمال می شود را خواستار شدند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo