شهید آوینی

 

بزرگداشت بزرگان شعر و ادبیات در حوزه هنری قزوین

مدیر حوزه هنری قزوین از بزرگداشت حافظ، فردوسی و مولانا و سایر بزرگان عرصه فرهنگ و هنر در قزوین خبرداد.

به نقل از ستاد خبری اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری، محمد عیسی احمدی سلوشی مدیر حوزه هنری قزوین با اعلام این خبر به سه محور آموزش، پژوهش و آفرینش در حوزه هنری قزوین اشاره كرد و گفت: در تمامی رشته‌های ادبی و هنری شامل سینما، موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی به آموزش، پرداخته‌ایم و در سال 82 افرادی را در بخش‌های مربوطه به عنوان كارشناسان مسئول برای هدایت آموزش در تمامی این عرصه‌ها به خدمت گرفتیم.

وی در ادامه به فعالیت‌های پژوهشی كه در حوزه هنری قزوین انجام شده است، پرداخت و گفت: ما علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی كه در حوزه هنری قزوین، كتابخانه‌ای هنری را راه‌اندازی كردیم كه می‌توان آن را دومین كتابخانه هنری بعد از كتابخانه حوزه هنری مركز عنوان كرد. در این كتابخانه 5 هزار عنوان و 8 هزار جلد كتاب موجود است و مشتاقان زیادی هم از دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به آنجا مراجعه می‌كنند.

احمدی سولشی گفت: حدود دو سال و نیم است كه نشست‌های حافظ پژوهشی با حضور اساتیدی همچون: قاسم انصاری، غفوری (رئیس دانشكده ادبیات دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین)، سید خلیل و سید جلیل قاقله باشی و سمیع‌زاده برگزار می‌شود كه همچنان این نشست‌ها ادامه دارند. وی در ادامه، برپایی نشست‌های «شمس و مولانا» را از فعالیت‌های دیگر از حوزه ذكر كرد و ادامه داد: علاوه بر این، برنامه‌های هفتگی همچون برپایی نشست‌های شعر، داستان و رمان هم برگزار می‌شود.

مدیر حوزه هنری قزوین، در پایان از برپایی بزرگداشت‌‌هایی برای بزرگانی چون حافظ فردوسی و سایر بزرگان عرصه فرهنگ و هنر توسط حوزه‌ هنری قزوین، و سایر دانشگاه‌های این استان در آینده خبر داد و بر ادامه نشست‌هایی چون حافظ و مولاناشناسی تاكید كرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo