شهید آوینی

 

مراسم سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر برگزار شد
بیست و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و بنیانگذار جنبش امل عصر امروز با حضور شخصیتهای سیاسی ، فرهنگی ، مذهبی ، دانشگاهی و مطبوعاتی در محل هتل انقلاب تهران برگزار شد.

این نشست با حضور شخصیتهایی همچون زهرا صادقی همسررئیس جمهوری ، خانم کروبی معاون وزیر کار، خانم حبیبی معاون رئیس جمهور، مسئولان وزارت دفاع و خارجه ، سفرای سوریه، لبنان و فلسطین ، مهندس فیروزان داماد امام موسی صدر و مشاور عالی صدا و سیما ، جمعی از مسئولان سازمان فرهنگی و هنری تهران، و همچنین شخصیتهای مختلف فرهنگی، هنری ، مطبوعاتی و دانشگاهی برگزار شد. 

پس از پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان و نیز سرود جنبش امل و تلاوتی چند از کلام الله مجید، استاد خلیل حمدان مسئول موسسات تعلیم و تربیت جنبش امل درباره ابعاد مختلف شخصیت امام موسی صدر سخنرانی کرد.

وی گفت: درسخنان ورفتار سیاسی امام موسی صدر دو محور وجود داشت که بنیان حرکت او را تشکیل می داد.اودرهمه مراسمها چه به صورت سخنرانی  برای مردم یا میزگردهای داخل وخارج لبنان یا درمراسم شادی مردم این دو محور را مد نظر داشت. 

خلیل حمدان با اشاره به این دومحورعنوان داشت: امام موسی صدرهمواره با محرومان و فقیران بود وبرای رفع محرومیت زدایی و نیزرویارویی با طرح صهیونیستها و مقاومت مسلحانه و رویارویی با اسراییل  تلاش می کرد و همیشه سران دولتهای عربی و مسلمان را مخاطب می ساخت که از این رژیم برحذر باشند.

وی افزود: مطالبه حقوق محرومان، مبارزه با اسراییل درهمه سطوح چه نظامی و غیر نظامی دررفتارامام موسی آشکاربود و وی می کوشید آنها را عملی سازد.

مسئول موسسات تعلیم و تربیت جنبش امل به رابطه امام موسی صدر با انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : این رابطه برای پیوند میان دو طرف یا ارتباطی میان دو متشابهه نیست بلکه پیوند میان جزء و کل است. امام موسی صدر با امام خمینی (ره ) و شهید مطهری و شهید بهشتی و گروه دیگری که شهید چمران آنان را می شناخت راوبط بسیار مستحکمی داشت .

خلیل حمدان با تاکید براینکه امام موسی صدر برای محرومین و رفع محرومیت شیوه های بازدارنده بکارمی بست، یاد آورشد : این شخصیت بزرگ مقاومت را با تاکید بر آموزشهای نظامی و مسلح شدن و تقدیم شهدا در رویارویی با تجاوز اسراییل توصیه می کرد حتی اگر دولت لبنان مسئولیتش را انجام نمی داد.

وی به سخن معروف امام موسی صدر اشاره کرد وگفت: صدراسراییل را شرمطلق می دانست وحتی تعامل با این رژیم را حرام  عنوان می کرد چنانکه امام خمینی (ره ) دربیانات خود می فرمودند اسراییل غده سرطانی  است که باید از بین برود.

مسئول موسسات تعلیم وتربیت جنبش امل تاکید کرد:امام موسی صدر درکشور لیبی وبه دستان معمر قذافی دست پرورده اسراییل و آمریکا ربوده شده است و آزادی امام یک مسئولیت لبنانی وعربی و اسلامی و جهان است چرا که شخصیت سترگ او چنین می سازد .

وی گفته های معمر قذافی رهبر لیبی مبنی بر نداشتن مسئولیت در ربودن امام موسی صدر را دروغ عنوان کرد وابرازداشت: حتی نمی تواند این ادعاها مورد پذیرش کودکان قرار گیرد زیرا که دلیلهای محکم و کوبنده و برهانهای ثابت شده و اعترافات آنها کافی است تا ثابت کند قذافی مسئول این مساله مهم است بنابراین امام موسی صدردرلیبی ربوده شد و همچنان دراین کشوربسرمی برد .

خلیل حمدان مسئول موسسات تعلیم و تربیت جنبش امل در پایان به نمایندگی ازاین جنبش ازدولت جمهوری اسلامی ایران خواست تا کوشش پیوسته و ارزشمند خود را برای باز آمدن امام موسی صدر به میدان جهاد ادامه دهد واین جنبش را دریک پیروزی دیگربهره مند سازند .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo