شهید آوینی

 

اختتامیه رقابت های المپیك: ژاك روگ: یونانیان عزیز شما برنده شدید!

سرانجام پس از 17 روز تلاش خستگی ناپذیر ورزشكاران، المپین ها، مربیان، دست اندركاران و مسوولین سازماندهی رقابت های المپیك 2004 آتن، شب گذشته استادیوم المپیك آتن یك بار دیگر مملو از جمعیت شد، تا بر خلاف چند هفته پیش كه مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره بازیهای المپیك را جشن گرفتند، مشعل المپیك را در ورزشگاه خاموش كنند و مشعل را به دست میزبان بعدی، یعنی پكن بسپارند.

در مراسم اختتامیه المپیك آتن ، دكتر ژاك روگ، رییس كمیته بین المللی المپیك هم چون چشن آغاز رقابت های سخنرانی كرد، وی پیش از این كه متن اصلی سخنرانی اش را شروع كند یك بار دیگر بازیهای المپیك آتن را یكی از فراموش ناشدنی ترین و رویایی ترین المپیك های زندگی اش خواند.
روگ در ادامه گفت: دوستان یونانی عزیزم، شما برنده شدید! شما فاتح سخت ترین مبارزه كه همان حفظ و نگهداری از ارزش های باستانی میزبانی المپیك باشد، شده اید!

با قلبی آكنده از دوستی و محبت از جیاناآنجلوپولوس- داسكالاكس رییس كمیته المپیك آتن كه با درایت و سیاست های خاص خودش موفق به رهبری تیم میزبانی المپیك آتن شد، سپاسگذاری می كنم.
از تك تك مردم یونان كه در تمام مراحل با ما به عنوان یك مهمان واقعی رفتار كردند تشكر می كنم. آنها نشان دادند كه وارث واقعی المپیك هستند. از تمام كسانی كه با حمایت هایشان به هر چه بهتر برگزار شدن المپیك كمك كردند سپاسگزارم و در راس اینها از گروه داوطلبان بیست و هشتمین المپیك ممنون هستم كه با حوصله و صبر و مهربانی به ما، به المپیك و به آرمان های بشردوستانه خود خدمت كردند، متشكرم.
خوشحالم كه این دوره از المپیك در صلح و آرامش توام با دوستی در زادگاه اصلی اش یونان برگزار و به پایان رسید.
اگر چه هم چون دوره های قبل از برخی از ورزشكاران با تقلب و اشتباهاتی كه مرتكب شدند شرایط دشواری را به وجود آوردند اما نباید فراموش كرد كه حمایت ها و كنترل های ویژه ای كه توسط ما و سایر مسوولان صورت گرفت اوضاع را برای آنها بسیار حاد كرده بود.

همه كسانی كه با نیت المپیك پا به یونان گذاشتند با شگفتی هایی كه خلق كردند، لحظات خوشی كه با هم داشتیم، اشك هایی كه ریختند، مشكلاتی كه تحمل كردند و ... قلب های مار به تسخیر خود در آوردند. پس از امروز همه ما با خاطرات مشترك المپیك آتن را بیش از گذشته به یكدیگر نزدیك شده ایم و این یكی از ارزش های زیبای این رویداد بزرگ ورزشی است.
روگ هم چنین تاكید كرد: ورزشكاران عزیز، نقش اساسی و مهم خود را به عنوان یك المپین فراموش نكنید، شما وظیفه دارید پس از بازگشت به سرزمین مادری و خانه تان به عنوان سفیر المپیك پیام صلح و دوستی و احترام به یكدیگر را در كنار ورزش سالم به دیگران منتقل كنید.
وی در پایان همه جوانان ، ورزشكاران و حاضرین را دعوت كرد تا چهار سال دیگر در پكن در كنار هم جمع شوند و با صدای بلند كه طنین شادی آن فضای استادیوم المپیك آتن را پر كرد، فریاد زد، آتن متشكرم! آتن متشكرم!

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo