شهید آوینی

 

رضایی با جنگندگی به فینال راه یافت 

علیرضا رضایی كشتی گیر وزن 120 كیلوگرم تیم ملی كشتی آزاد كشورمان در یك دیدار پر برخورد حریف قزاقستانی خود را با شجاعت شكست داد و راهی فینال مسابقات شد.

مرحله نیمه نهایی مسابقات كشتی آزاد وزن 120 كیلوگرم برای شناخت فینالیست این وزن علیرضا رضایی در مقابل مارید موتا لیموف از قزاقستان قرار گرفت كه در یك كشتی پر برخورد و سنگین با حساب 4بر1 كار را به سود خود خاتمه داد.
این گزارش حاكی است علیرضا رضایی در دقیقه 1.03 این دیدار با یك زیر گیری حریف را خاك كرد و به دنبال آن با یك بارانداز استادانه و زیبا كار را3 بر صفر به سود خود ساخت.
در دقیقه 1.27 حریف قزاقستانی با اخطار و پوئن داوران در خاك رضایی نشست كه این بار در هنگام بار انداز شدن كشتی را رو كرد و به پشت رضایی رسیده و موفق شد یك امتیاز از وی بگیرد.
كشتی گیر قزاقستانی با توجه به آسیب دیدگی بینی رضایی هر از چند گاه با سر به صورت رضایی حمله می كرد كه این كار وی باعث شد در دقیقه دوم این كشتی به دلیل خونریزی دهان و دندان رضایی ، كشتی متوقف و اقدامات پزشكی روی رضایی انجام شد.
كشتی با حساب 4بر1 به سود علیرضا رضایی به سه دقیقه دوم رسید كه در این سه دقیقه كاررضایی برای حفظ امتیازات بسیار سخت تر شد.
كشتی گیر قزاق از حملات خود به سر و صورت رضایی اجتناب نمی كرد و در هر لحظه قصد مضروب كردن رضایی را داشت كه با تذكر داوران روبرو گردید.
اما در دقیقه 3.35 كشتی گیر قزاق برای زیر گیری به پاهای رضایی حمله كرد كه با خیمه سنگین رضایی كاری از پیش نبرد. حملات كشتی گیر قزاق ادامه پیدا كردو هر باز نیز با خیمه سنگین رضایی تمام حملات دفع شد.
در دقیقه 5 این دیدار علیرضا رضایی با رای داوران و كسب یك اخطار در خاك كشتی گیر قزاق نشست. كه با یك تاكتیك عالی از سوی رضایی این اخطار و خاك نیز هیچ سودی برای قزاق نداشت.
خونریزی دهان رضایی و ضربات پیاپی كشتی گیر قزاق به صورت ملی پوش كشورمان باعث شد تا در دقایق پایانی دیدار كشتی متوقف گردد و حتی دكتر بابك شادگان نیز برای مداوای رضایی به روی تشك آمد .
رضایی مردانه جنگید ، عالی دفاع كرد و در پایان 4بر1 پیروز میدان شد تا در دیدار فینال مقابل آرتور تایمازوف روسی به میدان برود و برای كسب مدال طلا بجنگد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo