شهید آوینی

 

در پاسخ به دعوت آیت الله سیستانی

مردم عراق در حال حركت به سمت نجف هستند

مردم عراق در پاسخ به دعوت آیت الله سیستانی برای تجمع در نجف اشرف از شهرهای مختلف عراق در حال حركت به این شهر مقدس هستند.

آیت‌الله سیستانی از مردم عراق خواسته است برای نجات شهر نجف از آتش و خون، او را در سفر به نجف همراهی كنند.
حامد الخفاف سخنگوی آیت‌الله سیستانی گفت: «نجف در آتش و خون است و آیت‌الله سیستانی از مردم عراق در نقاط مختلف این كشور می‌خواهد در شهر مقدس نجف به وی ملحق شوند.»
آیت‌الله سیستانی شب سه شنبه لندن را به مقصد عراق ترك كرد و چهارشنبه صبح از طریق مرز كویت وارد شهر بصره در جنوب عراق شد. وی از مدتی قبل برای مداوای بیماری قلبی خود به لندن سفر كرده و در این شهر بستری شده بود.
مردم كربلا در گروههای مختلف بیرق به دست و با شعارهای حماسی به سوی نجف به راه افتاده اند. در كاظمین نیز بلندگوها با گفتن اذان و الله‌اكبر عراقی‌ها را متوجه شهر نجف برای استقبال از آیت الله سیستانی می كنند.
همچنین از شهر نجف خبر می‌رسد مقتدی صدر طی پیامی به هواداران خود گفته است آماده شكستن محاصره نجف باشند.
هم اكنون نبرد به شدت در اطراف حرم ادامه دارد و برخی منابع محلی می‌گویند دولت موقت عراق از آیت الله سیستانی خواسته است تا نیروهای صدر را از حرم خارج سازد.
به گزارش خبرنگار ما شیخ عبدالهادی الدراجی سخنگوی مقتدی صدر در بغداد ضمن محكوم كردن حملات نیروهای آمریكایی به عتبات مقدسه از مردم عراق خواست به یاری برادرانشان در نجف و حرم علوی بشتابند، در همین حال گروههای زیادی از مردم كاظمین در حال حركت به سوی نجف هستند و مردم پیاده و سواره به سوی نجف حركت می كنند. حركت مردمی برای استقبال از آیت الله سیستانی در شهرهای مختلف عراق بسیار گسترده است و هر لحظه به انبوه جمعیت افزوده می‌شود.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo