شهید آوینی

 

در پی امتناع میراسماعیلی از مسابقه با حریف صهیونیست انجام گرفت

تلاش گروه‌های یهودی برای جریمه تیم جودو ایران

یك گروه معروف یهودی آمریكا از مقامات كمیته بین‌المللی المپیك خواست كه تیم ایران را به خاطر امتناع "آرش میراسماعیلی" جودوكار سرشناس این تیم از رقابت با حریف صهیونیست خود جریمه كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، "ربیع ماروین هایر" بنیانگذار مركز یهودی "سیمون ویسنتال" درباره امتناع این جودوكار ایرانی از رقابت با حریف اسرائیلی گفت: «واقعیت این است كه فدراسیون بین‌المللی جودو در دستیابی به راه‌حلی برای لازم‌الاجرا كردن اعمال نظر كمیته بین‌المللی المپیك در این رابطه، ناكام مانده ‌است.»
وی در بیانیه‌ای گفت كه اگر قرار باشد هر تیمی به دلخواه خود انتخاب كند كه با چه تیمی رقابت كند و با چه تیمی رقابت نكند، آینده رقابت‌ها به خطر خواهد افتاد.
آرش میر اسماعیلی قهرمان دو دوره رقابت‌های 66 كیلوی جودوی جهان در راستای همبستگی با ملت فلسطین اعلام كرد كه با "ایهود واكس" حریف اسرائیلی خود رقابت نخواهد كرد و سپس در وزن كشی نیز به خاطر اضافه وزن اجازه حضور در رقابت‌ها را نیافت.
این در حالی است كه ‌مقامهای جودو المپیك روز یكشنبه موضوع خودداری آرش میراسماعیلی ،‌جودوكار ملی پوش ایران و امید قهرمانی مسابقات جودو المپیك آتن را از مبارزه با جودوكار رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار دادند .
مقامهای فدراسیون بین المللی جودو در المپیك آتن، موضوع اعمال تحریمهایی را علیه جودوكار ملی پوش ایران به خاطر خودداری از مبارزه با این جودوكار اسراییلی كه میراسماعیلی و مقامهای ایران آن را تحریم سیاسی اسراییل در بازی های آتن نامیدند، ‌مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
به گفته منابع نزدیك به این نشست، ‌مقامهای جودو المپیك كه در نشست دیروز خود به نتیجه قطعی نرسیدند قرار است در نشست امروز در این باره نظر دهند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo