شهید آوینی
 
ژاپن قهرمان فوتبال جام ملت‌های آسیا شد 

تیم ملی فوتبال ژاپن با به ثمر رساندن سه گل برابر چین و كسب پیروزی 3 بر 1 در دیدار پایانی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد.


هر دو تیم، دقایق آغازین نیمه‌ی اول را به شیوه‌ای محافظه‌كارانه و بیشتر با هدف ارزیابی یكدیگر آغاز كردند، اما در دقیقه‌ی 21 مسابقه، فوكو نیشی بازیكن شماره‌ی 15 ژاپن، با ضربه‌ی سر، توپ ارسالی به روی دروازه‌ی چین را به تور دروازه دوخت و گل اول تیم خود را به ثمر رساند. در ادامه‌ی این مسابقه، هر دو تیم از لاك دفاعی خارج شدند، تا این كه در دقیقه‌ی 30، لی مینگ توپ ارسالی از جناح راست دروازه‌ی ژاپن را با یك بغل پا وارد دروازه‌ی كاواگوچی كرد و بازی را به تساوی 1 ـ 1 كشاند.

هر دو تیم با این تساوی نیمه‌ی اول را به پایان رساندند. در آغاز نیمه‌ی دوم، تیم ژاپن برتری محسوسی را بر جریان بازی داشت و در دقیقه‌ی 65، ناكاتا توانست گل دوم ژاپن را به ثمر برساند. البته به نظر می‌رسید كه وی با استفاده از دست خود این گل را وارد دروازه‌ی چین كرده است. حملات پراكنده‌ی چین تا پایان 90 دقیقه وقت قانونی مسابقه، عملا ثمری نداشت. اما در دقیقه‌ی 91 و در شرایطی كه همگان در انتظار پایان این مسابقه بودند، تامادا از روی یك ضد حمله گل سوم ژاپن را ثبت كرد.

به این ترتیب تیم ملی فوتبال ژاپن مدافع قهرمانی مسابقات دوره‌ی گذشته توانست در سیزدهمین دوره‌ی مسابقات فوتبال قهرمانی جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد و با این قهرمانی مانند تیم‌های ملی فوتبال كشورمان و عربستان، در مجموع 3 عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت‌ها به دست آورد.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo