شهید آوینی
 
مهدوی كیا و كریمی نمایندگان ایران در تیم منتخب آسیا 

همزمان با انجام آخرین مسابقه در سیزدهمین دوره‌ی مسابقات فوتبال قهرمانی جام ملت‌های آسیا، كمیته‌ی مطالعات فنی AFC اسامی 11 بازیكن برتر این رقابت‌ها را اعلام كرد. در جمع بازیكنان منتخب تیم ستارگان آسیا، مهدی مهدوی كیا و علی كریمی بازیكنان ارزنده‌ی تیم ملی كشورمان حضور دارند.


كنفدراسیون فوتبال آسیا دلایل انتخاب یازده بازیكن برتر این مسابقات را به شرح ذیل اعلام كرد:

ـ یوشیكاتسو كاواگوچی، دروازه‌بان تیم ملی ژاپن: وی با ارزش‌ترین بازیكن تیم ژاپن در پیروزی یك بر صفر این تیم، برابر عربستان در فینال مسابقات جام ملت‌های 2000 لبنان بود. وی در مرحله‌ی یك چهارم نهایی این دوره از مسابقات به خوبی از دروازه‌ی خود مقابل اردن دفاع كرد و توانست با مهار دو ضربه‌ی پنالتی اردن، نقش اول را در صعود از این مرحله ایفا كند.
ـ مهدی مهدوی كیا، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران: وی بازیكن سال آسیاست و اگرچه نتوانست در این دوره از رقابت‌ها گلزنی كند، اما سهم قابل توجهی در راهیابی ایران به مرحله‌ی نیمه نهایی داشت و پاس‌های وی موقعیت‌های گل متعددی را برای ایران فراهم كرد. ستاره‌ی تیم فوتبال هامبورگ همچنین توانست در پیروزی 4 بر 3 ایران مقابل كره، چهار پاس گل بدهد.
ـ ژنگ ژی، مدافع تیم ملی فوتبال چین: وی قلب دفاع تیم ملی چین محسوب می‌شود و سه گل نیز به ثمر رساند. نقش این مدافع در پیروزی مقابل عراق در مرحله‌ی یك‌چهارم نهایی انكار نشدنی است. همچنین در مرحله‌ی نیمه نهایی ضربه‌ی كاشته‌ی او گلی را برابر ایران به ثمر رساند.
ـ میاموتو، مدافع تیم ملی ژاپن: میاموتو در جام جهانی 2002 یك مهره‌ی مطمئن بود و در این مسابقات عملا به عنوان رهبر ژاپن در داخل زمین عمل كرد. كاپیتان تیم ملی ژاپن در هنگام ضربات پنالتی در بازی با اردن، داور را متقاعد كرد تا جای دروازه‌ها را تغییر دهد.
ـ یوجی ناكازاوا، مدافع تیم ملی ژاپن: او یك بازیكن كلیدی برای ژاپن در هر دو طرف زمین محسوب می‌شود كه می‌توان وی را به یك دفاع صخره‌ای تشبیه كرد. ناكازاوا در به ثمر رساندن سه گل ژاپن نقش مستقیم داشت و در آخرین دقایق بازی با بحرین، بازی را به تساوی كشاند.
ـ ژائو ژون ژی، هافبك تیم ملی چین: این بازیكن در میانه‌ی میدان همه چیز را در كنترل خود داشت و توانایی‌های وی در حفظ توپ باعث شد تا تیم ملی فوتبال چین موفق به ثمر رساند 12 گل بشود.
ـ طلال یوسف، هافبك تیم ملی بحرین: این بازیكن به عنوان یكی از ستاره‌های تیم خود مطرح شد و ضربات سر استثنایی داشت. علاوه بر به ثمر رساندن دو گل از روی ضربات‌ آزاد، این بازیكن 29 ساله‌ی بازی‌ساز یك وزنه در پست خود محسوب می‌شد.
ـ شونسوكه ناكامورا، هافبك تیم ملی ژاپن: یك مرد كلیدی در خط حمله ژاپن. وی توانست 2 گل در این بازی‌ها به ثمر برساند و توانایی او در كار با توپ انكار نشدنی است.
ـ الاهبیل، مهاجم تیم ملی بحرین: با تنها 22 سال سن، خود را به عنوان یكی از بهترین مهاجمان این مسابقات مطرح كرد. او با 5 گل در صدر گل‌زنان این مسابقات قرار دارد. این بازیكن سخت‌كوش در دفاع هم بسیار موفق ظاهر شد.
ـ علی كریمی، مهاجم تیم ملی ایران: كریمی هم از گل‌زنان برتر این جام محسوب می‌شود كه توانست 5 گل به ثمر برساند. این بازیكن 25 ساله با تكنیك عالی خود گره‌گشای ایران بوده است و در مقابل كره با سه گل هت تریك كرد.
ـ شائو جی یای، هافبك تیم ملی چین: این بازیكن با سه گل از گلزنان برتر تیم خود محسوب می‌شود و در مقابل اندونزی 2 گل عالی به ثمر رساند، ضمن این كه در مرحله‌ی نیمه نهایی یك گل نیز به ایران زد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo