شهید آوینی
 
دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع) در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با رهبر معظم انقلاب
همزمان با خجسته سالروز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها، جمعی از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و قشرهای مختلف مردم به ذکر فضایل و مناقب حضرت صدیقه‌ کبری، فاطمه‌ زهرا سلام‌الله علیها و مدیحه‌سرایی پرداختند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در این مراسم با تبریک این عید بزرگ به همه‌ محبان اهل بیت عصمت و طهارت افزودند: تکریم پیامبر خاتم و ائمه‌ هدی (ع) از حضرت فاطمه زهرا (س) و ستایش همه‌ علما و متفکران شیعه و اهل سنت از آن حضرت، نشان ‌دهنده‌ عظمت توصیف‌ناپذیر حضرت فاطمه‌ زهرا (س) به‌عنوان گوهر صدف نبوت و ولایت است.

مقام معظم رهبری حضرت فاطمه زهرا (س) را کوثر تمام ‌نشدنی فضایل و معنویات خواندند و با اشاره به لزوم الگوپذیری زنان و دختران مسلمان از صدیقه‌ کبری (س) افزودند: حضرت زهرا (س) در همه‌ ابعاد فردی و اجتماعی الگوی سعادت دنیا و آخرت زنان و مردان هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث خونین و تاسف ‌بار روزهای اخیر عراق و به ویژه نجف تاکید کردند: کشتار مردم بیگناه عراق، نشان می ‌دهد که قدرتهای مستکبر، ظالم، منافق، شیاد و افزون ‌طلب هیچ اعتنا و توجهی به عقاید ملتها، حقوق مردم و استقلال کشورها ندارند و در مقابل آنها، تنها اراده‌ قوی و ایستادگی ملتها، کارساز است.

ایشان اراده‌ مردم بی‌پناه و مستضعف عراق را عامل اصلی درماندگی آمریکایی‌ها در عراق دانستند و افزودند: آمریکا در عراق به بن ‌بست رسیده است و مانند گرگی که در تله گیر کرده، سعی می‌ کند با جنجال و یا پنجه کشیدن عده ‌ای را بترساند، اما عزم و ایمان و اراده‌ ملت عراق، نمی‌گذارد آمریکا لقمه‌ بزرگی مانند عراق را فرو ببرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با توصیه به مداحان برای تامین خلاهای معرفتی نسل جوان از طریق ترویج فضایل و ارزشهای رسول گرامی اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار علیهم‌السلام افزودند: باید با استفاده از ظرفیت زبان شعر و هنرهای مختلف درسهای سیاسی، اجتماعی و اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت را برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو کرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo