شهید آوینی

 

مایكل میلو كارگردان مجموعه‌ای مستند در مورد مسلمانان كانادا:

هدف من معرفی اسلام به مردم كانادا بوده است

مایكل میلو كارگردان مجموعه تلویزیونی "زندگی تازه در سرزمین تازه: تجربیات مسلمانان در كانادا" كه آخرین قسمت آن روز گذشته پخش شد، مي‌گوید كه هدف او معرفی جامعه اسلامی در كانادا به هموطنانش بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی اسلام آن لاین، مجموعه مستند "تجریبات مسلمانان در كانادا" را مایكل میلو شهروند كانادایی كه به اسلام گرویده كارگردانی كرده است. این مجموعه در هفته‌های گذشته از شبكه تلویزیونی ویژن تي‌وی كه دیدگاه‌های مذهبی گوناگون را انعكاس مي‌دهد پخش شد.
میلو مي‌گوید: من این مجموعه را تهیه كردم تا صمیمیت و صداقت جامعه مسلمانان در كانادا و همین‌طور غنای فرهنگی آنان را به شهروندان این كشور نشان دهم و انگیزه من از انجام این كار تنها جلب خوشنودی خداوند بود.
این مجموعه سه قسمتی زندگی فرهنگی و مذهبی مسلمانان كانادا را مورد بررسی قرار مي‌دهد و هر قسمت از این مجموعه 48 دقیقه است.
قسمت اول این مجموعه كه با نام "موزاییك" در 15جولای (25 تیر) پخش شد داستان مهاجرت مسلمانان به كانادا را از نخستین روز‌های شكل‌گیری این جامعه تا تجربیات مربوط به آخرین مهاجران روایت مي‌كند.
قسمت دوم نیز با نام "درباب ایمان و عمل" در 22 جولای به روی آنتن رفت. این بخش هم نگاهی دارد به نحوه عمل به فرائض دینی در نزد مسلمانان در جامعه كانادا.
در این قسمت همچنین اهمیت قرآن و سنت پیامبر (ص) و تلقی مسلمانان از مفاهیمی چون خانواده، ازدواج، مسئولیت‌های اجتماعی و مرگ مورد بررسی قرار مي‌گیرد.
قسمت پایانی با نام "استقبالی گرم" كه روز گذشته به نمایش در‌آمد نقش و تاثیرات مسلمانان در جامعه كانادا را به نمایش مي‌گذارد.
میلو كه در طی تحقیقاتش در مورد فرهنگ شرق با اسلام آشنا شده، مي‌گوید: واكنش به این مجموعه چه از سوی مسلمانان و چه از سوی غیر مسلمان‌ها بسیار خوب بوده است و بسیاری از آنها گفته‌اند با دیدن این مجموعه به مطالبی دست یافته‌اند كه پیشتر هیچ اطلاعی از آنها نداشتند.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo