شهید آوینی

 

فینال جام کوپا: پیروزی تیم برزیل در ضربات پنالتینمايش عكس با ابعاد واقعي

كارلوس آلبرتو پریه را، سرمربی تیم ملی برزیل، پس از پیروزی تیمش در ضربات پنالتی مقابل آرژانتین، این قهرمانی را نتیجه آزار و اذیت آرژانتینی ها در 6 دقیقه پایانی بازی قلمداد كرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) تیم ملی برزیل توانست دو بار نتیجه باخت را به تساوی تبدیل كند. در حالی كه با گل كیلی گونزالس از روی نقطه پنالتی در دقیقه 20 نیمه اول، تیم ملی آرژانتین از حریف پیش افتاده بود، لوئیزائو در وقت های تلف شده نیمه اول با ضربه سر دروازه راه راه پوشان را گشود تا دو تیم در نیمه اول با نتیجه برابر به رختكن بروند.
اما در نیمه دوم مردان مارسلو بیلسا به كلی اختیار بازی را در دست گرفتند و با خلق موقعیت های فراوان سرانجام در دقیقه 87 توسط سزار دلگادو، دروازه برزیل را برای بار دوم گشودند. در حالیكه كمتر كسی انتظار تغییر نتیجه را داشت، در سومین و آخرین دقیقه از وقت های تلف شده نیمه دوم، آدریانو بهترین گلزن رقابت ها از اشتباه خط دفاعی آرژانتین نهایت استفاده را برد و كار را بار دیگر به تساوی كشاند.
در پنالتی نیز آرژانتین دو ضربه اول خود را از دست داد تا برزیل سرانجام با به ثمر رساندن چهار ضربه عنوان قهرمانی را از آن خود نماید.
كارلوس آلبرتو پریه را، سرمربی تیم قهرمان این دوره از رقابت های جام ملت های آمریكای جنوبی گفت: "هیچ تیمی نمی تواند اینچنین نتیجه بازی را تغییر دهد. ما هرگز تسلیم نشدیم و با این قهرمانی درس بزرگی به همه فوتبالدوستان دادیم."
وی با اشاره به جنگ های روانی آرژانتینی ها در شش دقیقه پایانی گفت: "هیچ تیمی نباید سر به سر قهرمان پنج دوره از جام جهانی بگذارد! نتیجه اینكه نه ما این بازی را فراموش می كنیم و نه حریفان! آن ها در آستانه پیروزی قرار داشتند و با گرداندن توپ در سطح زمین و گرفتن خطاهای عمدی قصد آزار و اذیت ما را داشتند."
پریه را در خاتمه افزود: "این عنوان به ابهت تیم كنونی برزیل افزود. این بازیكنان همه برای تیم های بزرگی توپ می زنند و تنها تجربه پوشیدن پیراهن تیم ملی برزیل را نداشتند كه آن را نیز كسب كردند. آرامش و توانایی تكنیكی آن ها خارق العاده بود."

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo