شهید آوینی


هفتم تیر سالروز حمله شیمیایی عراق به شهر سر دشت
هفتم تیر سالروز حمله شیمیایی عراق به شهر سر دشت است . هر ساله مردم این شهر با برگزاری مراسم مختلف یاد و خاطره شهدای آن حمله را گرامی می دارند .

از سال 1378تاكنون همه ساله ستاد سالگرد حمله شیمیایی عراق به سردشت برنامه های متعددی را در این شهر به اجرادرمی آورد.كریم واحدی یكی از اعضای این ستاد گفت : این ستاد متشكل از سازمان ها و نهاد های دولتی و ذیربط مثل آموزش و پرورش ، بنیاد شهید ، بنیاد جانبازان ، فرمانداری ، شورای شهر و شهرداری ، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارومیه ، و تشكل های مردمی و غیر دولتی مثل انجمن ادبی سردشت ، انجمن نمایش، گروه موسیقی و انجمن مصدومین شیمیایی سردشت است .

وی افزود : این ستاد مسئولیت هماهنگی برنامه های سالگرد این واقعه دردناك را برعهده داد . امسال نیز به همت این ستاد همانند سال های گذشته برنامه هایی درروز ششم ، هفتم و هشتم تیر ماه در سطح سردشت برگزار می شود .

واحدی در مورد این برنامه ها گفت : بعداز ظهر روزششم شب خاطره وشب شعری را با حضور مردم و خانواده شهدا در مجتمع فرهنگی ورزشی سردشت خواهیم داشت كه در آن شعر خوانی ، خاطره گویی ، موسیقی و برنامه های دیگری به یاد شهدای شیمیایی اجرا می شود .

وی افزود : روزهفتم كه سالروز وقوع حادثه است ، با توجه به اینكه در آن زمان تعداد بسیار كمی از مردم شهر سالم باقی مانده بودند و عملا امكان تشییع پیكر شهدا وجود نداشت، لذا دردرسالگرد اینروز، مردم سردشت ساعت15/4 بعد از ظهر كه ساعت حمله است در محل اصلی بمباران تجمع می كنند.و پس از اجرای برنامه هایی از قبیل تئاتر خیابانی وغیره به سمت گلزار شهدا به راه افتاده و یك تشیع جنازه نمادین به یاد شهدای بمباران شیمیایی انجام می دهند . در این روز بعد از تشیع جنازه مراسم غبار روبی گلزار شهدا را خواهیم داشت .

واحدی گفت : روز هشتم تیر ماه نیز در سردشت برنامه ویژه ای مختص بانوان در مجتمع فرهنگی ورزشی سردشت برگزار می شود .

وی در پایان خاطر نشان كرد كه همزمان و در حاشیه برنامه های فوق ، در این سه روز نمایشگاه عكس و مطبوعات سالهای 1366 كه حادثه حمله شیمیایی را پوشش خبری داده بودند نیز دایر خواهد بود .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo